"Håller dom på än?!"

Yeeeeeh..!

Nu har man varit på släktträffen..!
Började bra... Not..!
Vi parkerade på gården, inga bilar...
Ringde pappa och undarade verkligen om vi skulle till Maggan...
Allt jag fick ur honom var:
"Va fan gör ni i Ånäset?!"
Sa åt han att han skulle komma dit och att vi var i Sörmjöle..!
Vi bestämde oss för att ta en promenad och att vi skulle gå dit då pappa kom..!
Gick och kollade vars farmor och farfar hade bott..!
Vilka minnen..!
När vi hade gått en runda så bestämde jag mig för att ta tjuren vid horna och gå in..!
Tur nog så var de rätt plats och rätt tid..!
Allt och alla var på baksidan av huset..!

Aja, trevligt hade man...
Synd bara att man är så blyg..!
Sen umgås alla andra mycket och ofta..!
Så de viste vilka vi var, men vi hade noll koll på vilka dom var..!
Träffade en kusin som jag inte visste jag hade..!
Men han var så pass äldre så man träffades aldrig riktigt..!
De var då mycket trevligt..!

Sen drog man vidare till nästa "släktträff"..!
Neh, Maggan och Ulf hade parkerat ägget vid mamma, så de bidde dit och få lite mer drinkar..!
Fredrik fick ta grabbarna ut på en raggartur medans jag stannade med brudarna i förtältet..!
Synd bara att inte vovvarna var med, då kunde man ha stannat längre på bägge ställerna..!
Dessutom visste alla tydligen att jag hade två hundar och de förväntade sig att vi skulle ta med dom på släktträffen, men jag frågade pappa lätt, men fick inget svar...
Så man vågade inte riktigt..!

Men trevligt trevligt har man haft..!

När vi kom till Baggårds byggdehus, de är bröllopsfest, så påpekade Fredrik:
"Håller dom på än?!"
Då var klockan 22.45..!
Lilla gubben..!
Man kan inte annat att göra än att älska honom..!

Neh, om man ska ta och kolla om de är nått på TV:n...

Pice Out..!

// Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0