Pök påsen e min bäste vän

Vi har nyss kommit hem...
Nyss hunnit slappna av lite...
Och nu vill han till Umeå och handla..?
Jag vill bara ta de lungt och försöka slå in allt..!
Sen bara mys-pysa och slöa..!

Aja, man får se vars man hamna..!
Har då fått in bilderna på datorn iallafall..!
Finns mer på Apan..!
Skulle behöva installera programet för nallen på datorn...
Men de får bli ikväll..!

Har den bästa låten som jag ska ha som ringsignal..!
Ronny & Ragge - Köra fort som fan
Sms bli nog Ronny & Ragges brevlåda..!
Hehe..! Detta är kult..!




Hör här:
"Långt, långt in i dom djupa skogarna ligger det lilla samhället Byhålan. Där har de funnits raggare sedan urminnes tider.
Redan på 900-talet var Byhålans invånareväldigt musikintresserade. Ronnyur den förskräcklige och Raggur den fasansfulle, med pollisonger ända ner till knäna, var två musikaliska ur-raggare som tog initiativet till världens första skivinspelning.
Tyvärr lades projektet på is då inspelninggstudion ännu inte var uppfunnen. Musikskapandet i Byhålan kom heller inte så mycket längre då både Ronnyur och Raggur dog av snusförgiftning år 962 och allt föll i glömska.

Det var inte förran 1993 som Byhålas musikintresse började väckas till liv igen. Den här gången var de dom snuskiga vägkungarna Ronny & Ragge som ville ta ton.
Då dom båda vännernaupptäckte att lagom vackert ylande på den risiga bilradion fick pöken att himla med ögonen var saken klar.
"Kan Michael Bolton kan väl vi", lär dom båda ha sagt våren -93. Fullkomligt övertygande om att dom nu snabbare skulle få varsitt harem gick dom in i studion.
Mindre musikaliska än sina förfäder men med mer energi har dom skapat ett öronbedövande raggar-epos som världens musikvänner redan bannlyst.

-THE TRUE RAGGAR-MUSIC.SYMPHONY ÄR HÄR!"

Jag var ett true Ronny & Ragge fan..!

"Pök påsen e min bäste vän
och tack vare den
har jag kvar min lem..."

Yeeeeh..!
Minns när man gick och nynnade på denna..!
Inte visste man vad en "pök-påse" var... Men den var bra ändå..!
Den var inspelad Jan-Feb -93...
Då var väl jag nio år..!
Rackarns vad tiden går..!
Oj oj..!

Neh, kanske dags att ge sig på ett paket..!
Har drygt tre eller fyra kvar..!
Kommer strax..!

Pice Out..!

// Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0