...

Jaha..!
Nu är man vaken..!
Har legat och frysigt hela tiden, bäddade till och med in mig i filt...

Ja, man kanske ska berätta varför morgonen inte var så lyckad...

Natten gick på rätt så bra, gjorde kyckling alá king och bakade bullar...
Gav mig på tvätten och städade...
När jag väl skulle sätta mig och slappna av en stund så poff...
Strömmen for...
Aja, tänkte jag...
Den kommer tillbaka...
Sprang runt och kollade så att alla höll sig i säng och gav de som ville en ficklampa..!

De jag inte visste var att stömmen for 03.30 och kom aldrig tillbaka..!
Batterierna tog slut för dom som ville ha den på, så de var att fara och kolla...
Tillslut så satt man med en lampa som höll på att slockna vilken minut som helst...
Man ville juh inte tända ett ljus om man skulle glömma de då man springer...

06.15 kravlade man sig ut på ett försök att hämta tidningen...
Foppa skor, korta sockar och kjol...
Barbent...
Djupsnö så långr ögat kunde nå, kom sig till brevlådan och de hade inte kommit nån tidning...
Gjorde ett försök senare med, inte nån större lycka...

Dum som man är så trodde man att de skulle komma någon att skotta...
Neeeeeeeeh..!

06.50 tände jag advänts ljusstaken och inväntade personalen...
Men de tog sig inte in på gården...
Och jag kom mig inte ut..!
De blev till att leta upp ett telefonnummer och ringa...
Efter misslyckade försök att finna en spade...
Han hördes lite kinkig, men skulle komma då han hade tid, han var fortfarande hemma..!
Klockan blev mer och mer och jag bestämde mig att bädda ner mig i soffan i pers.rummet...
Hann bara prata vänta i ca 45 min-1h, kom den efterlängtade bilen...
Yes tänkte man...
Kunde juh överraska Fredrik..!

Brummade iväg i mina 70 km/h...
Kom i en kurva vid Örsbäck och fick sladd på bilen...
Snurrade runt, men fick stopp på den innan vägkanten slutade..!
Nöjd och belåten körde man vidare...
Mötte plogbilen som såklart var på väg mot andra hållet..!
Men de var juh bättre än ingenting...
Efter vurpan så häll jag mig på  40-60...

Körde förbi Brattfors och kände att man snart var hemma..!
Såg att man skulle få möte en längre bit bort, så jag tyckte att de var dags att komma tillbaka på mitt körfält i tid...
Bromsade ner och for över...
Hann bara köra nån meter så fick man världens sladd och bilen bara åkte...
Denna gången så lyckades man inte hålla sig kvar på vägen...
Rakt in i diket hamnade man..!

Bilen man skulle möta stannade och undrade hur det gick....
Man var rätt så chockad...
De stannade en bil från andra hållet som sa att de var en traktor som skottade affären...
Han frågade efter mitt nummer och körde dit och fixade en traktor...

När väl traktorn kom så var den mycket mindre än bilen...
Hade inte så stora förväntningar, eftersom den varken hade storleken eller snökedjor...
Ur steg en lång och smal gubbe på ca 75 +...
Han skottade och sen gjorde han tre försök...
Men de gick då inte...
Han sa att han skulle fara, sen härde jag inte så mycket mera..
Tackade och satte mig i bilen för att få nån värme...

Så fort man hade slappnat av så kom de en bil som skulle kolla hur de var med en..
Då var de bara att kravla sig upp och tacka för titten...

Fredrik, som jag hade ringt, försökte väcka upp sin broder tuck, som inte var hemma...
När de väl kom så var de en snäll man som försökte få upp  mig med sin fyrhjulsdrivna stora bil...
Är kass på märken, kanske märks...
Gick inte så bra, men han var snäll som försökte...
Man hade juh stått där nån timma...
Fick veta att plogbilen som jag väntade på hade också körd av vägen...
Så de händer även de bästa...
Sen var de några bilar mot nyåker som hade fastnat...
Anneli stannade med mig, medans Fredrik och Andreas raggade traktor...

Fler bilar stannade då...
Anneli tyckte att de var komiskt att alla trodde att hon hade varit med..
En butter man stannade och typ bara honade oss...
Aja, han hade vaknat på fel sida...
Då tycker man att man inte behöver stanna..!

Sen såg man en traktor komma körandes med Andreas och Fredrik i hasarna...
Kunde inte fatta att de lyckades...
Men de visade sig att min lilla gubbe med den gula lilla traktorn hade funnit en man med en större traktor...
Med lite möda så kom sig pärlan sig upp ur diket..!

Och hem kom man sig vid 10-tiden..!

Fötterna var iskalla och hela jag en isbit...
Ska nog börja ta med mig vinterskor då man ska köra...

Men men, nu är de över...
Hoppas att man slipper att hamna där igen..
Fy, hoppas då att natten blir bättre...
Men jag har mina aningar på annat...

Neh, nu ska jag rata mig innan man ska brumma iväg igen..!

Önska mig lycka till..!

Pice Out..!

// Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0