1000-1100 st...

Halloj..!

Jag är så stolt..! Bakade en rabarberpaj i natt och den blev faktiskt ganskalyckad..! Annars brukar jag alltid sumpa allt med matlagning att göra..!
Så Ha Ha!

Igår var de Bjurholms marknad..! Mysigt... Men jag fattar inte varför folk bara tvär stannar mitt i vägen!
ÅåÅÅ!
Man blir bara kinkig på dom!
Morr..!
De borde finnas "rastplatser" där de får stanna..!
Vi kom hem med de vanliga, Fredrik hade köpt DVD:er!
Kanske inte låter så farligt, men när man har ca 1000-1100 st, så är man rätt så less att hitta plats åt dom..!
När vi flyttar över så får han ha dom på sitt kontor har jag bestämt mig..!

Jag minns första gången jag var här och vi skulle se på film, på den tiden var DVD:er rätt så ovanliga, och jag skulle få välja, fick jag gå in i de "förbjudna rummet"..!
Eller man kanske ska beskriva hur hans lägenhet såg ut?
Han hade tre rum, men hade de mesta i vardagsrummet...
En säng i hörnet med en plast-blomma som sängbord, två stora fotöljer med ett litet bord och ett hörnbord fullt med godis och snacks..! Ha i åtanke att jag är rätt så kortfattad, man kan gott säga de var ett äkta kill-rum..!
De andra två rummen var full med rat..!
Aja, jag skulle få välja film och fick gå in i de "förbjudna-rummet", eller rättare sagt, "de mindre förbjudna-rummet"...
När jag öppnar dörren så möts man av hyllvis med VHS:er..! De var som att gå in på en viodeo-butik, fast med lite extra rat-saker..!
Att jag inte fattade de då..! Men jag hade mina aningar då jag fick gå in i de "riktigt förbjudna rummet", fast de tog ett tag innan den dörren öppnades..! Den var full med rat..! Att jag inte fattade att han var en riktig sparare och samlare..!
Nått år senare, då vi skulle städa ur vinden, fann jag ett par tofflor i plast..!  Hede den på kasta högen, men än i dag så har han kvar dom..! Men men, de är de som gör han och man kan inte låta bli att älska honom..!
Btw är VHS:erna sedan länge ned packade i lådor..!

De är underligt hur allting blir..!
Ända tills jag gick i 4:an så hade jag planer på att bo hemma med mamma hela livet..! Sen började Sture (styvpappa)  visa sin rätta sida, så då blev de planer på att flytta så fort man hittat jobb..!
De slutade med att jag flyttade så fort jag blev 18, eller jag väntade faktiskt till dagen före nyårsafton för att inte förstöra mammas jul..!
Fredrik är den ända pojkvännen jag presenterat för mina föräldrar..! Och de var bara en slump att han presenterades, på våran offciella dejit, han skulle följa mig till dörren och när vi öppnar den så står Sture där, full som ett bi, med bara en t-shirt och kallingar..!
Efter de så gick allt bara åt pip-svängen..!
Pappa ordnade en "möte", han hade till och med skrivit ner en dagordning, med punkter som katten, p-piller, skolan ex..!
Oj oj oj, så förbannad jag var..! De året var de första gången jag brast inför pappa, var så arg att jag bara grät och sa att han kunde bara har´ne! Jag hörde hur han for..! Kom tillbaka på en stund gråtandes och han hade köpt mig en lampa..! Nu kanske ni märker hur mycket pappa varit med om (han flyttade då jag gick i trean, så man har aldrig visat sig annat än en snäll liten flicka)..!
Jag minns då Sture började tjaffsa och mamma ställde sig på hans sida, som vanligt och jag var så arg att jag sa "Jag ska f*n ta självmord!" och hennes svar var då: "Inte förrän du är 18!" Sen stängde hon dörren och gick..!
Dagen innan jag flyttade ringde jag min mor och sa att jag skulle komma och hämta mina saker i morgon och att jag skulle flytta hit..! När vi kom för att hämta dom så var Lena och hennes karl i köket med mamma..! Dissade de totalt och började bära ut saker..!
Kom inte ihåg vad man sa innan man for, kommer bara ihåg att vi pratade..!

Nu kan man bara skratta åt allt som hände..! Sture har blivit "normal" och nu kan man till och med njuta av hans sällskap..! Mamma har alltid varit mamma och henne har man alltid älskat, de var Sture som gjorde livet surt..!
Men jag kan förstå honom, han kommer in i våra liv då Lena är tonåring, Magnus är i tråttsåldern och jag som var pappas-flicka hela vägen..!
Han försökte sätta gränser för Lena, men hon brydde sig inte.. Sen blev de Magnus tur, de gick så långt att Magnus hotade honom med kniv om han inte skulle lugna ner sig..! Och sen var de min tur..! Ända onda man har gjort honom var att stoppa hans tandborste i toan, än idag så vet han inte om de..!
Han hade de inte lätt..! Men han skulle ha valt sina strider..!
Nu kan man bara säga att man kanske till och med älskar honom, så mycket som man bara kan med den bakgrunden man har..!
Ni kan vara lugn, jag har en bra relation till min familj nu..!

Neh, man ska sminka sig så man se lite mer ut som en människa..!


Pice out..!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0