Morrn Morrn!


Morgonstund råder, tyst det är i huset, endast Emma är vaken..!

Ännu en ny dag full med möjligheter..! Men min dag ska jag spendera på marknad i Bjurholm..!
Jobbar juh då de är marknad här, så en ynka liten marknad ska jag hinna med i sommar..! De hade jag bestämt mig för för längesen..!

Vad jag skäms..!
Min mormor fyllde år får nån månad sen..! Köpte presenten drygt två veckor tidigare och jag har inte gett henne den..! Den bara står där på hyllan och hånar mig..!
Till mitt försvar så har vi haft fullt upp då vi har varit in och de går inte så fort när man ska dit..!
Men men, hon får ta den på trosdag... Jag får lämna den hos syster-yster, hon ska väl ändå fira sitt första barnbarns-barn..!
De ska bli skönt att bli av med den..! Men min tur så kommer jag troligtvis att glömma den..!

Tänk vad mycket bättre världen skulle vara om man kunde få spola tillbaka och göra om nått man ångrar..!
Inte för att man tänker på nått speciellt.. Men de skulle ändå vara härligt.. Eller? Kanske för härligt..! Neh, tar tillbaka de..! Vad tråkigt allt skulle vara..! Alla skulle så gott som vara perfekta..! Neh, de kan vi gott och väl vara utan..!

Tänk om man kunde få ha semester nu... Neeeh, rätt så härligt att ha de i augusti... Men de skulle som ändå varit skönt att kunna koppla av och bara leva för dagen..!
Men jag får se de från den ljusa sidan..! När alla andra kommer tillbaka så går jag..! Den som spar han har..! Förmodligen så har man vädret med sig..!
De ska vara rätt så skönt att dra iväg..! Men två nätter i en stuga som varken har TV eller WC..! Oj oj oj, säger jag bara..! Men förhoppningsvis så spenderar man varenda liten öppnings timme på GeKås..!
Yeeeeeeeh!
Längtar längtar längtar!
Första gången vi for dit så for vi på kvällen, kom dit då de öppnade, shoppade och sen for vi hem igen.... Med andra ord så körde Fredrik fram och tillbaka på ett dygn utan att vila..! Jag hade då inte körkortet då..! När vi kom till Ö-vik började Fredrik verkligen bli trött..! Då var man verkligen åk-rädd..! Men vi klarade oss..!

Som tur är så har jag körkortet nu..!
Ännu en sak som absolut INTE var planerad..! De började med att jag och Fredrik låg och snackade om hur svårt de är att köra och växla samtidigt (lugn, de var jag som trodde att de var svårt, Fredrik skulle bevisa motsattsen), den disskutionen slutade med att jag satt bakom ratten och körde fram på gården... Fredrik backade tillbaka bilen och sen körde jag fram igen..! Efter ett par sådanna tillfällen så körde Fredrik ut mig på till grustaget där jag fick backa och köra lite alldelens själv..! Jag var väldigt nöjd med de lilla och hade då absolut inga planer för att ta nå kort..!
En dag då jag kom hem såg jag Fredriks anteckningar..! Han hade planera att skicka bort mig på en intensivkurs på en vecka..! Vilket rat! De slutade med att vi beslöt oss om att jag skulle söka papper för övnigskörning..! Som sagt blev gjort..! Sen övertalade han mig att bara ta teorin, jag behövde juh inte köra på bilskolan för de..! Slutade med att man satt där och min underbara lärare tyckte att jag skulle boka min första körlektion och jag som inte kunde säga ifrån..!
Panikslagen for man hem! Hade fortfarande inga planer för nå kort..!
När min första, andra, tredje o.s.v lektion var över så hade min käre lärare bokat in mig för halkbanan..! När den var avklarad så tyckte han att jag var absolut mogen nog för att skriva provet, de var bara att följa med i svängarna..!
Provdagen var jag skit nervös..! Och som vanligt så gjorde man bort sig totalt..! När man skulle fotografera sig så skulle man trycka in sitt person nummer, men de såg jag inte... Maskinen sa högt och tydligt: "Du har angett fel person nummer, vad god försök igen." Man hörde allt fnitter utanför..! Fick panik..! Kom inte på de fyra sista..! Tänkte allvarligt sms Fredrik och fråga... Men jag satt en stud och då kom de till mig..! Vilken lättnad..!
Hehe, de värsta av allt var att när jag kom in i salen, satt mig vid en dator och såg att person nummret skulle in ännu en gång... Hade jag glömt fyra sista igen..! Stressad som f*n satt jag och försökte komma ihåg..! Men som tur var så hade man passet framme vi de läget..!
Klarade provet iallafall..! Kom tillbaka till körskolan och fick höra att han hade bokat mig för uppkörning..! Även då hade jag absolut inga planer för ett kort..! Men man kunde inte säga nej, han ville väl bli av med mig..!
Uppkörnings dagen kom..! Tidigt var man där för sin lilla uppkörning, den gick galant..! Sen fick man sitta där och vänta, var den tredje som skulle köra..! Första klarade sig, liksom den andra... Sen var de min tur..! Fy fy fy och åter fy..!
Inspekterade bilen, sa bara de nödvändigaste... Satte mig och ställde in allt, kommenterade att jag inte körde där ifårn om han inte tog på sig bältet..! Nu ska ni veta att han inte var den allra muntraste..!
Backade ut på parkeringen, alldelens tyst i bilen.. Körde genom några smågator, stannade i en backe, startade i  en backe... När vi kom mot Levar frågade han vart jag jobbade (jag förstod att han skulle kolla om jag kunde köra och prata samtidigt), de skulle han då absolut inte ha gjort..! Jag började babbla på som en höna..! Tillslut så sa han att man kunde vara tyst också..! Fick direktiv att jag skulle köra mot Örsbeck, när jag hade kommit in på den vägen så skulle jag vända..! Hittade då inget passande ställe p.g.a alla backar och krön..! Efter ett tag och på en lång rakstrecka beslöt jag mig att vända på vägen... Han kollade mycket konstigt på mig... Då sa jag att jag ser väldigt långt både fram och bak, han kollade på mig och noterade nånting..!
Då visste jag att jag hade sumpat de..! Körde tillbaka till körskolan och jag kände bara hur man ville gråta, men jag höll mig..! Han sa inte så mycket... Satt och skrev, kunde inte se vad..! Sen kollade han på mig och sa: "Körkortet kommer på en vecka.."  och så steg han ur bilen..! Jag fattade ingenting... Steg ur och frågade om jag hade klarat mig..! Han kollade konstigt på mig och sa såklart..!
Glad som jag var så tänkte jag inte på att Fredrik väntade på mig..! Jag sprang till blommaffären och köpte en liten ros åt läraren..! När jag kom tillbaka så stog Fredrik där med sin tröstande blick..! Jag gav honom papperet och sen gick jag in till läraren..! De hade trott att jag inte klarade mig eftersom jag försvann direkt..!
Men men, en vecka senare så fick man sitt rosa lilla kort i posten..!
Om inte vi skulle ha disskuterat växlingen så skulle jag då absolut inte ha de..!
Mamma var chockad, men inte lika chockad som mig själv..!
Jag är den första av syskonen som har de..! Och ändå är man yngst..!
Men jag har varit först på mycket..!
Men de tar vi en annan gång..!

Ååå! Så skönt de låter..! Sitter och lyssnar på Fredriks sussningar..!
Man kanske ska he på en film och lägga sig igen..!
Eller så går man en promenix med vovvarna..!
Nje, öppna dörren så de får gå ut och pinka sen krypa ner brevid älsklingen..!
De låter bra de..!

Pice out!

// Emma

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0