Do like this:

NU!
Nu sitter man ett tag..
Iallafall till kavrt i..!

Har städat, bakat och nu håller man på att laga mat..!

Fredrik fick sina bullar som han har tjatat om..!
Men den rackarns bull-tjuven tog hur många som helst!
De ska juh vara 6 i varje påse och jag sa att han får alla som blir ojämna...
Men han sprangförbi och tog, eller så smög han eller så satt han och inväntade stunden..!
Men tillslut fick man tag i näsan och drog han till soffan..!
Hahaha..!
Lillgubben..!
De är som barn!
Näsan är fortfarande lite röd, så kanske de blir Rudolf med röda mulen i jul!
Hahahaha..!

Hmm, nu har man stökat undan och börjat med nästa...
Fläskfilé grytan som jag hade lagat en natt i Gräsmyr...
Hoppas att den blir bra, halverade receptet...

Do like this:
6 dl creme freche
4 dl matlagningsgrädde
½-1 msk sabal oelek
Filé

Skär filén i tunna skivor och lägg i en form.
Koka ihop resten och häll sedan de över filén.
Låt stå i ugn, 225°c, i inte mer än 45 min.


Jag halvrade detta...
Räckte perfekt..!
Till de ska jag göra smördegs-bullar...

Smördeg
                                                              Potatismos
(gör den lite tjockare än vanligt)
Ost

Kabla ut smördeget något, bre ut potatismosen, skär ostskivor och lägg över hela.
Rulla sedan ihop och skär de i ca 1½ cm.
Ska se ut som bullar.

Tycker att de skulle passa perfekt med varann..!
Hehe..!
Annars återstår de att se...

Neh, nu ska jag gå och se om Fredrik har snott nå bullar ur påsarna..!

Pice Out..!

// Emma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0