Mandelkakor... Mumma..!

Lilla snigel akta dig, akta dig, akta dig...
Vad har man för låt på hjärnan?!
Får tvinga in en jullåt tills i kväll..!

Som ni nog märker så tog jag mig hem...
Jag tror att Gräsmyrs-vägen är vägen gud glömde...
Oplogad och jävlig..!
Huvva..!
Att de inte får tummen ur röven..?
Rätt så många bilar man möter och de märktes att de var många som hade kört...
Inte bara de...
Då jag skulle svänga av till gården blev jag lättad att parkeringen var skottad, men jag upptäckte sen att de var bara halva..?
Kan ni gissa vilken sida jag tillhörde..?
Just de, den oskottade...
Min lilla parkering var alldelens täckt med snö, vi har alltid lyckats haft bilen där då de skottar...
Och de dagar vi är borta, ja då har de juh inte snöat, så då är de inte här..!
Vårat lilla interna skämt stämmer in...
In the ghettooooo!
Hahahahahahaha..!

Neh, bort med snön... Iallafall på vägarna!
Har inte vågat titta ut än, håller tummarna att de INTE snöar...
Kan de inte uppfinna snöfria vägar?
Hehe..!

Ni kanske märker att jag och snö inte går så bra ihop..
:P

Nyss pratat med karl, inget mysigt uppvaknade idag inte, men jag får juh hem honom imorgon..!
GÖTT..!
Inte så gott att jag ska städa och tvätta på morgonen, men får intala mig att de blir mer tid med dom..!
Sen är de juh skönt att få de avklarat..!

Inatt är de fiskgratäng... Tror att de var en sak till, men den har jag förträngt..!
Hmm..?
Eh, man får se då man kommer till jobbet...

Natten som var var de då fläskfilen, rulltårta och mandelkakor...
Mandelkakorna var AS goda..!
DO IT!

200 g mandelmassa
1 äggvita

Riv massan och blanda i äggvitan. Rör tills den blr jämn och fin.
Jag blandade i röd färg, de är juh jul, och sen spritsade jag ut på bakplåtspapper.
In i ugnen i ca 6 minuter på 200 grader.
Låt kallna.

Väldigt smarriga...
Fick lov att smaka, de såg så goda ut..!
:P
Smakar ungefär som beskvi-botten..!
Mumma!

Neh, nu ska jag sminka mig och sen kolla vad man ska äta idag..
ÄR som sugen på soppa...
Får passa på då Fredrik inte är här, han gillar de icket..!

Ha en fortsatt trevlig fjärde advent!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0