Ni ser att vi är som natt och dag..!

Nu sitter man där igen..!
Fredrik såg i VK att de sökte nattundersköterskor i Nordmaling..!
Nyfiken blev man och kollade på hemsida...
61.5 % natt på Strandis..!
Lite smått sugen på att söka...
Nog för att man trivs som fisken i vattet på Tobias, men de är så rackars långt..
Och sen är de inte kul att köra då vädret sätter stopp...
Speciellt då man har suttit i diket...
Hehe..!
Ska kanske ringa Marita och kolla om de är lönt att lämna in nått eller om den redan är bortlovad...
Hon brukar vara rätt så bra på de..!
De skulle va skönt och Tobias flyttar in till N-maling..!
Eller ännu bättre, Baggård!
Hahahaha..!
Hmm, men skulle jag vilja sluta på Tobbe..?
Njeeeeee..!
Rackarns att de ska vara så himla långt..!
Och dålig väg på vintern..!
Ska jag?
Neh?
Ja?
Neee!
Om man får tillbaka de gamla schamat (Jobb 3, Ledig7,Jobb 4 och Ledig 7) så blir de juh ännu bättre!
Varför förstöra en bra sak..?
Aja, jag slipar på personliga brevet och sen får man se vad man gör...
Troligvis kommer man va Tobbe trogen.:!

Neh, nog om de..!
Jag trivs och förmodligen så gör man ett något så när bra jobb, så varför ens tänka på saken..?

Var och körde Maria idag..!
Hann på Kakelhuset och Kakel och design (eller vad de nu heter)..!
Kan gått säga att de fanns MYCKET mer utbud och MYCKET billigare på Bauhaus!
Så man får hoppas att de kommer till Umeå..!
Var även på Boom!
Hittade två soffor..!
En som jag skulle vilja ha på vinden och en som skulle passa perfa i vardagsrummet..
Fredrik vill ha skinn, jag vill ha tyg...
Vem håller ni med?
MIG såklart!
Hehe..!
Gu´så skönt de ska va att köpa möbler!
Längtar!
Dock blir det att ta mitt första lån..!
Huvva.:!
Hatar att vara skylldig.:!
Men 24 år och är skylldig exakt 0:- är väl inte så dumt..!
Var och kikade in på mitt sparande..!
De har gått och blivit femsiffrigt..!
Sparat 500 kr i ett år nu, ska erkänna att man har lagt undan lite mer vissa månader..!
Annars skulle de fortfarande vara fyrsiffrigt..!
Sen räknade jag min sparbössa igår..!
Den är rätt så full, man måste lirka in mynten..!
1160 små mynt, men då tömmer man börsen så fort man kommer hem..!
Sen är jag INTE så duktig på att handla med mynt..!
Fredrik hittade en femma som han inte hade i sin myntsamling..!
Hehe..!
Om de var bröllop jag sparade till så saknades bara 4500 (inte ränkat med mynten), men eftersom INGEN har friat, så kommer nog pengarna gå till sovrumsmöbler..!
Kanske lika bra..!
Hahahaha..!
Vet i rackarns om Molander är den släkt man vill ingå i..!
Haha..!
Neeeh, skämta kan man väl alltid göra?
Blir då ingen Emma Molander av mig, men Fredrik Eriksson klingar väl götta?
Hehe.:!

**********************************

Emmas drömbröllop:
Svartklänning, två vittnen, borgligt och mysig middag...
Och självklart Fredrik!

Fredriks drömbröllop:
Kyrkligt, nära släkt och vänner, matbjudning med öppen bar.
Och Emma i vit bröllopsklänning med lite färginslag.

**********************************

Ni ser att vi är som natt och dag..!
Hehe..!
Men varför lägga ut multum på en dag?
Man ska inte behöva låna!
Men men!
Vi är så långt från bröllop man kan komma, ni behöver inte oroa er om en inbjudan..!
Har saker som ska fixas och köpas innan den dagen kommer..!

Hur kom man in på bröllop??
Får skylla på att man är trött..!

Vad tråkigt de är att köra bil själv..!
Fredrik körde hem Saab:en...
Så där satt man alldelens ensam i bilen, tur att man kan sjunga med..!
Hehe..!
50 minuter flyger då inte förbi..!
Men jag brummade till Fhalgrens, hittade en present till Lisa, men när jag ringde och frågade mamma om hon hade någon liknande slutade samtalet att jag skulle köpa ut den åt henne..!
Ååå!
Hennes argument var att hon hade bett mig köpa ut den till julklapp, men då var den slut, så den var redan bokad..!
Muppigt..!
Men men, man får fortsätta jaga..!

Neh, nu har man upptäckt att de blev ett hiiiiiimla långt inlägg..!
Ni som har orkat läsa igenom allt får en guldstjärna..!
Ni som skummat, se till att ni inte fått nått om bakfoten..!
Hahaha..!

Pice Out..!

// Emma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0