Men solen skiner och Emma är glá!

Ronja är mig trogen..!
Har legat och hållt mig sällskap och mystpyst..!
Var redo att stiga upp redan vid tio, men hejdade mig själv..!
Så man har legat och halv slumrat ända fram till nu..!
Tror att man vaknar till när Fredrik gör nå...
Men men..!
Får ta igen mig imorgon..!

Imorse när jag for hem så snöade de..!
Var lite orolg om att de hade fortsatt..!
Huvva, inte förstöra vägen som är så gott som snö fri..!
Men solen skiner och Emma är glá!

Inatt är de den fruktade Janssons...
Men nu har man juh gjort den en gång, så lite hum har man..!
Värre med i morgon då de är värmlandsstek som man bara har tagit ut...
Men jag tror att jag har listat ut de..!
175 grader, nedre delen av ugnen, folie och ta ut då den är 77 grader..!
Hatar att de inte står i kokboken!
Visst kan man he på folie direkt?
Aja, de är väl bara utseendet som skadas med för mycket folie..!
Hahaha..!
Jag har min egna plastficka där jag har mina egna recept och anteckningar...
Dom måste juh tro att man är dum i huvudet..!
Men måste man så måste man..!
Nån som kan nå simpelt att baka?
Ni får tänka på att en tio åring ska klara utav de..!
Hahaha..!
Nje, men lätt ska de vara och gå rätt så fort...

Neh neh..!
Om man ska ta och gå på toa och svabba upp en och sen bädda ner sig i soffan och hoppas på att få somna eller iallafall slappna utav...

Hur lång tid tror ni de tar innan man får tid på vårdis?
Nog för att mitt inte är så akut...
Men man vill få de överstökat...
Aja, den som väntar på nå gott väntar aldrig för länge...
Om de nu kunde vara nå gott man väntade på..
Aja, bara tiden kan kan nog svara på den frågan..!

Neh, nu säger Fredrik att man har fått post, troligast nån räkning...
Men när jag tänke efter så får jag få sådanna...
Men nån gång så överraskar de mig..!

Neh, nu svamlar man..!
Ni får ha överseende..!
Har inte pratat så mycket..!

BYE!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0