Gammal är man, men inte dement!

Jah, nu är de officiellt...
Då är man, som Fredrik säger, Tant...
Tant Emma... Men de klingar ju gott de med..!
Om man känner efter så känner man sig som en tant...
Höften värker likson foten, trött och man har kommit på sig själv att klaga på "dagens undom"...
Hoppas då verkligen inte att man ser ut som en..!
Hahaha..!
Men de kommer väl..
Min mamma fick gråa hårstrån rätt så tidigt... Får hålla tummarna att jag har fått från pappa...
Han blev grå då de började tjaffsa med Magnus..!
Hehe..!
Rynkor, de vill jag inte ens prata om..!
Hahahahahaha!

Tant Emma...
Fredrik har skickat många sms och i varje så hade han skrivit tant...
Sen ska man inte glömma att han ringde precis på tolvslaget och grattade mig för att man har kommit in i "rätt" ålder...

Vad får man då göra som 25-åring?
De undrar jag med..!
Idag får jag köra Fredriks bil...
Jag får byta kön...
Sen är de väl inte så mycket nytt...

Huvva..!
När jag var 15-16 så tyckte jag att 25-åringar var gammal som gatan!
Nu kan man inte säga så mycket..!
Halvvägs till 50!
40 år kvar tills man blir 65 och ska pilla naveln på heltid...

Men men... De kunde juh ha varit värre...
Jag kunde juh ha fyllt lika mycket som Fredrik..!
Hahahaha!
Han blir alltid lika kinkig då jag försvarar hans tantande med de..!
Gubben min!

Skippar att städa idag..!
Ingen ska väl behöva städa på sin födelsedag?!
Okej då... Ingen ska väl behöva städa hemma på sin födelsedag?!
Baka är kul, så de ska jag göra..!
Kul och kul, rosenbröd är helt okej att göra..!
Hehe!

Pannbiff och fiskgratäng..!
Jag och ägg..!
Glömde äggen i biffarna, helt okej, går utan...
Höll på att  glömma dubbla receptet till gratängen, tur nog så kom jag på de i sista stund..!
Gammal är man, men inte dement!
Hehe!
De gick rätt så bra..!
Tragiskt många kastruller man skulle ha bara..!
Känns skönt att fått göra fiskgratängen, som jag har oroat mig för den!
Hehe..!
Jag och fisk är inte så bra vänner...
Sällan man gör de..!
Unnade mig ett Pringles rör till jobbet..!
Mumma, gott att smaska på mellan varven..!

Neh, nu är de dags för denna tant att gå och jobba!


// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0