It´s over for real!

Mör och hes..!
Jah, då var de över..!

Får säga att de var helt underbart trevligt och vackert!

Dagen började med att vi hämtade en lätt stressad brud och for till salongen...
Där öppnade vi snabbt bubblet och firade!
Morgongåvan blev väl mottaget med tanke på att hon inte hade ätit frukost!



De började med brudens hår...



Här böjar hon sakta men säkert slappna utav..! Men de tog liiite bubbel-hjälp att få henne att tänka på annat!
Hehe!


JÄTTE fina blommor hade hon!
När Lena såg dom fick hon nästan en tår i ögat!
Jag förstår att hon var nöjd!

När bruden var klar var de tärnornas tur..!
D.v.s min och Jennys!
Jenny fick börja, hon körde rocktema!
Mycket läckert och tufft! Dock var jag dum nog och inte tog nå bilder på hanne!
Morr till mig själv!
När de var min tur så drog frissören en stor suck!
Hehehe, jag förstod henne!
Hon fick platta först och sen slingra!
Jag ville ha lockar och snelugg och hon fixade de super bra!
Dock så höll inte lockarna så himla länge, men men, de var då fint en stund!
När jag höll på och Lena sminkade sig kom Jenny på att hon kanske skulle sminka sig där med...
Och då vart jag sugen med!
Så 450 kronor fattigare och blev sminkad!
Lite läckert!
Fick lära mig en del iallafall..!
De tragiska är att jag sa åt Fredrik om han kunde ta ett kort, men de blev inte att han hann med..!
Och han tog (ett inte så bra kort) på min frissyr så alla lockar hade börjat raka sig..!
Men men!
Här kommer iallafall en lite idé om hur de såg ut..!



Han tog juh mer "luft" än hår..!
Men de duger väl..!
De ska föreställa röda rosor, de röda prickarna!
Hehe!

När vi var klar på salongen så bar de snabbt iväg till Ersboda, där man fick stressa på sig kläderna och dona på!
Men jag fixade de!
Dock hann man inte göra mycket innan de var någon som frågade efter en..!
Huvva..!
De var stressamt, tror att en hel del lockar for där..!
Hahahaha!

Mycket fin vigsel var de!
Gick snabbare än vad jag trodde att de skulle göra...
Här är bildbevisen på att Lena inte är en Eriksson längre:



 
Mormor


Lena & Daniel

   

 


William & Lisa












Bilen


Valsen

Som sagt var vigseln jätte fin!
Bägge sa ja, men jag missade pussen, de var snabba..!

När vi kom till festsalen var man mer än öm i fötterna..!
Hehe..!
Men de löste sig under kvällen!
**BLINK**
MMm..! God mat var de!
När de väl kom till talen, huvva, så trodde jag att jag var trea ut..!
Hade panik, kändes som om jag skulle spy!
Riktigt panik, men när jag inte var trea ut, så trodde jag att de hade glömt mig..!
Vilken lättnad jag kände!
Då kunde man slappna utav!
MEN medans de dukade bort förrätten kom Markus och sa att de skulle ropa upp mej snart!
Jag började skaka och blev nog alldelens tåröggd!
Han bjällrade i klockan och sa att brudens syster skulle föra ett tal!
PANIKEN!
Ställde mig och och sa:
"De här gör jag för dig Lena..." och sen började jag!
Skakade som bara den, ena foten hade ett eget liv, händerna darrade som bara den...
Men jag gjorde mit bästa!
Lena var då lite halft chockad över de!
Avslutade mitt tal med en skål (de tre före hade gjort de så...) och satte mig fort..!
Ursch!
Skakade riktigt, när jag höjde mitt glas då jag stog där såg jag bara hur vinet vågade fram och tillbaka!
De vill jag INTE göra om!
Never ever!
De sköna var att de fattade mina "skämt" och skrattade, de gjorde nog saken bättre!
Men men, hörde då pappa säga att de är mitt barn de!
Och senare så kom han över och berömde mig...
Beröm av pappa är de sällan man får..!
Hehe!
Träffade han innan han for hem, han trodde aldrig att jag skulle föra tal och att jag var så duktig på de..!
Men jag kan säga, innan alla satte oss så hörde han jag nämna att förlovade får sita bredvid varann till Thomas och då stannade han till och skulle gratulera mig till förlovningen..!
Han frågade när, mitt svar var då 2003!
En röd pappa gav mig en kram och gick ganska fort, Thomas fick sig ett härligt skratt!
Hahahaha!

Hade jätte trevliga bordskamrater, eller iallafall de man kunde prata med..!
Hehe!
De hade borden som ett E...

Mycket härlig fest var de!
Emil försökte utmana mig med whiskey-tävling, men de kom inte långt eftersom whiskeyn tog slut!
Bra de!
De var påfyllning jämt och ständigt då vi åt!
Så hade inte koll hur många vinglas och dyrligt man hade stoppat i sig!
Men hade då inte ont i fötterna och kände då inte mina fingrar...
Inte för att man har fått så mycket känsel i dem nu heller!
Hehe!

Neh, många roliga filurer och trevliga samtal har man träffat och haft!
Tror att vi lämade stället runt 2-3 och vi var då inte först eller sist...
Mittemellan!
Alldelens perfekt!

När jag satte in bilderna på datorn så såg jag hur roligt Fredrik hade haft!



Jah, man kanske var liiiiite full ändå..!
Kom ihåg hur jag satt och sjöng på vägen hem och försökte kamma håret med fingertopparna, men som ni ser så gick de inte så himla bra..!
Jag tror atr jag håller på att förklara nått, eller så försöker jag att dansa..!

Åh!
Höll på att glömma!
Jag och Fredrik har varit ihop i MINST sju år (gör för ont för att räkna)...
Första gången jag ser honom dansa och så dansar han med min moster!
Hahahahaha!
Lite tunggung hade han iallafall!
De ser då lovande ut att han ska klara av valsen, då han klarar utav bugg!
Fick svänga mina lurviga jag med!
Carola försökte sitt bästa, men de gick inte så  bra, jag smet ner till baren istället!

Neh!
Nu har jag suttit MINST en timma med detta!
Lugn, tar sin tid att ladda över bilder med..!
Jag skriver inte så segt!
Hehe!

Nu ska jag försöka vila en sväng!
Mitt huvud värker och värker!

Hadå!

// Emma





Kommentarer
Postat av: Anna

Ahhh va fint och läsa och fina bilder du lagt in! En riktigt saga hehe=) Fin du va och alla andra!! =) fint i håret o allt! Kalas trevligt att se bilder och höra hur allt var!!! KRAM!

2009-10-11 @ 19:18:40
URL: http://livetistorstan.blogg.se/
Postat av: Anna

Ahhh va fint och läsa och fina bilder du lagt in! En riktigt saga hehe=) Fin du va och alla andra!! =) fint i håret o allt! Kalas trevligt att se bilder och höra hur allt var!!! KRAM!

2009-10-11 @ 19:18:48
URL: http://livetistorstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0