Tar tag i dagen!

Oh, så skönt man har sovt..!
Gott gott gott!

Jah... Tisdag... Vad ska man hitta på?
Fredrik har nyss farit till Baggård, men man har juh damerna som sällskap...
Sitter och funderar om man ska baka...
Har juh sockerkaka och de rackarns jittenbergarna...
Sockerkakorna kan jag inte göra, har formarna i Baggård, så då återstår de juh kakorna...
Eh, får se...
Sitter och funderar om man ska skräpa istället...
Men vill inte göra ett kollage, beställde saker från Panduro för ca 700 igår och då vill man juh ha fått hem dem...
Ja, jag vet att jag är konstig, men har man allt hemma så kan man inte ångra sig..!
Hehe..!
Passade på då de var 30% och de som inte var 30% på hade jag ett erbjudande så jag fick 20%...
Så istället för att köpa blommor för 99 fick jag dem för 69!
:D
Tror att jag tog fem paket, i olika färger då såklart..!
Kom nyss på att jag måste köpa en större låda till dem...
Den jag har nu är redan för liten...
Men de löser sig...
Använder mycket blommor, så de tyckte jag var värt att köpa...
Sen köpte jag en förvaringsmapp åt mina papper, den jag har är juh full och de papper jag köpte sist är i en annan sak som jag funderar på att ha färdiga tills man har album till dem...
De tråkiga är att den kommer att bli full så fort man får hem den...
Men förmodligen så har man papper så att de räcker ett tag..!
Hehe..!
Hmm... Sen kom jag inte på nå mer som jag beställde..?
Öljetter, bards, tejp, clear stamp och häftkuddar...
Sen kan de nog vara nå mer...
De tråkiga är när man sitter och tar bort från beställninen så att man blir besviken då man väl kollar i paketet...
Man ångrar sig alltid...
Men den enda saken jag tog bort denna gång var ett album...
Jag blev lite snål, även fast jag fick 20%, men då skulle jag hamna runt 800..!
Ser ni!
Jag har en spärr!

Visst är de roligt att läsa denna blogg?
Ganska enformig...

Mmm...
Blev ingen sömn för min del igår...
Somnade till i ca 5 min och då ringde Fredrik telefon och då upptäckte jag att man var hungrig och då vart de att börja med middag...
Blev piroger...
Mmmmm... Hemma gjorda piroger är mumma!
:D
Fick ihop 76 bullar, så de blev 70 till begravningen och resterande var smakprov...
Tror då att de blev godkända..!
Har aldrig varit så noga som jag var igår med rackarns bullar...
Men jag tyckte att de blev fina...
Inte förstora och inte för små...
Känns skönt att ha gjort dem, får koncentrera sig på annat...
Fast, kakorna hänger över mig än...
Men de går lite fortare än bullar...
Eh, kanske inte, men man är inte lika fast!
:D

Neh, nu ska man ta tag i dagen!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0