... Eller... En till...

De verkar lösa sig med katterna ändå...
En suck av lättnad får jag då säga...
De ligger ute på deras hemsida och Zimba har redan fått sig ett jourhem, dock hade jag inte förväntat mig nå annat då efterfrågan för "röda" katter är som den är...
Men de är skönt... Då får man äntligen städa där nere...
Sen är de juh skönt att de får leva...
Dock blir de abort på Sanna... Men jag tror att hon kommer att må bättre...
Neh... De är verkligen kul...

   

Nu är de arbetsvecka för min del...
Skönt med tanke på att de känns som om man har varit ledig en EVIGHET!
Tre nätter kommer förhoppningsvis gå fort... Inte för att man har nå planer för helgen...
Aja... Skönt med lite jobb ändå..!
;P

Tror att jag har en sjukling i huset... Eller... En till... Men som tur är så är Ronja mer eller mindre som vanligt..!
Så man ska väl säga att de är en sjukling...
Hoppas att han inte smittar mig...
Verkar inge kul...
Inte lätt...

Måste bara ställa frågan:
Hur i rackarns får man bort tovor på katt?

Zimba har en på halsen och några under magen... Halsen har jag klippt lite granna varje gång jag är ner...
Lyckades med den andra hon hade där, blev lösare och lösare...
Men i armhålan?!
Neh... Får ta en dag innan hon ska iväg och försöka mig på riktigt..!
Hon har nog en sådan päls som man bara behöver blåsa på så blir de tova...
Annars får man ta till hårdhandskarna och ta rakmaskinen...

Baggis och Ester (mina döda långhåriga katter) hade då inga problem...
Men de är väl nån skillnad...
De är som Ronja och Blaze...
Ronja får tovor direkt medans lillan är så gott som tovfri...

Neh.. Nu ska jag se om man får sova en stund på soffan innan man ska starta dagen på riktigt...

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0