Jah...

Första natten är avklarad... Fort går den... Som vanligt har man de man gör...
Skönt nog..!
;P
Sovandet gick så där... Men de är juh vanligt efter första natten...
Vaknade för ca en timma sen... Greppade tag i boken i tron av att man skulle bli tröttare..!
Men icket...
Gött ändå...
Skit bra bok..!
;)


Som vanligt är de sanna historier, eller som de här fallet baserad på en...
Denna är mycket gripande, man vill inte lägga ner den... Men med tvång så försöker jag dra ut på de hela..!
;P

"Blondie är en giftig stinkbomb, ett grällt men viktigt tidsdokument som tvingar läsaren att ställa svåra frågor om samtiden och samhället" - Peter Grönborg, Borås tidning

Som sagt är den mycket gripande, man kan inte fatta att detta händer, inte minst i Sverige!
Man får en tankeställare hur lyckligt lottad man är...
Hur mycket som kan gå fel då människor intalar en att man inte är värt ett dugg - då de människor är dina klasskompisar! 
Samhället formar människan och man kan bara hoppas att vi börjar ta hand om varann..!

Jah... Denna bok portionerar jag ut för att inte läsa ut den riktigt än...
De är mysigt att bädda ner oss som vi brukar göra och greppa tag i en bok och ligga och små läsa intill varann...
Dock börjar jag inte ha så många böcker att läsa, då jag har avverkat dem relativt fort, kanske får börja gå på biblan och damma av mitt gamla lånekort..!
;P

Nu kanske karln kommer hem med paket!
 Om han nu har lyckats få ut de..! Man vet juh aldrig vad de får för sig bakom kassan... Men håller mina tummar..!
;P
Nu har jag nå att se fram emot nästa vecka..!
:D

// Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0