Men de är som en extra krydda..!

Nu vill man göra något..!
Innan man blir alldelens för galen!!
Har inte pratat med någon på flera timmar...
KoKoo Kokoo KoKoo, säger jag bara..!

Imorgon blir de nog Umeå, hoppas på de iallafall..!
Något less på att vara här ute..!

"Jag vill kasta loss och lära mig slåss.
Raka av allt hår och bäras ut på bår.
Ta tjuren vid hornen och hålla dom hårt.
Bita på sanningen och kväva all gråt.

Börja sluta tro och låta vansinnet gro.
Jag vill sparka bakut och göra nåt sjukt.
Släcka fyren på berget som räddade liv och smita från smällen med sjumilakliv.

Jag kommer inte hem ikväll, om jag känner mig själv.
Låt oss ta farväl, av både hjärta och själ.
Jag kan ta ett långt hårt straff, för alla stunder vi haft.

Jag vill byta land och vara han som försvann.
Börja om på nytt och få såret mitt sytt.
När jag vänder och springer långt härifrån, se mig som saknad, en förlorad son.

Jag kommer inte hem ikväll, om jag känner mig själv.
Låt oss ta farväl, av både hjärta och själ.
Jag kan ta ett långt hårt straff, för alla stunder vi haft."

Kanske märks vilken låt man lyssnar på..?
Svinit bra låt... Härlig text..!

Tänk vad skönt de kan vara att bara försvinna...
Bara vända sig om och gå...
Börja om på nytt...
Undrar om någon skulle sakna en...
Tror nog att många har tänkt tanken...

Om man nu skulle få börja om på nytt...
Skulle man förändra så mycket?
Hmm, ja...
Man skulle inte ha varit så hårt mot en själv...
Men resten..?
Neh...
Om man skulle förändra resten så skulle man inte ha träffat Fredrik...
Inga vovvar...
Jag gillar mitt liv...
Även fast man inte har åstakommit mycket, så trivs man med den man är, den man har och den vi är tillsammans..!
Även om de kan knaka i fogarna ibland...
Men de är som en extra krydda..!
Om hundra år från nu så kommer de alltid vara vi..!

För några veckor sen fick man veta att min kära bror var nära på att förloras...
Han blev kniv stucken i brösten och i hanlsen, en centimeter från kroppspulsådern...
Som tur är så gick de bra för honom...
Han hade verkligen änglavakt..!
Allt detta p.g.a. han gick emellan ett bråk...
Livet förändras fort...
Ett ögonblick är de enda som krävs..!
Ett ögonblick så kan allt vara över..!

Neh, jag ska rata vidare...
Vem vet, man kanske hittar nå att göra..!

Pice Out..!

// Emma




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0