Morr!

Varför ska man bråka?
Nog för ett förhållande utan gräl skulle vara skit tråkigt, men ändå..!
Det känns bara onödigt, men jag kan inte hindra de..!

Fredrik anser att man aldrig är upptagen..! Hade bakat paj och vi skulle mys-pysa och sen kom hans bror med tjej upp..! Och då skulle de spela risk..! liksom vi gjorde hela kvällen innan och varje kväll de är här..!
Jag sa redan på dagen att jag inte ville spela, ville ha en normal kväll och om dom skulle spela kunde väl dom gå ner så man får se på TV..! Men inte de..!
Han sket totalt i våra planer..!
Arg som ett bi så gick man ut på lång promenad, skickade ett sms att han kunde spela in HK...!
Inget svar..!
Argare blev man..!
Skickade igen, sen ringde jag..! Nonchalant svarade han och var allmänt obrydd..!
Ännu argare blev man..!
När hundarna inte ville gå nå längre var de bara att vända..! Släppte in dom och satt mig på våran altan och kollade på molnen..!
Hade rätt så mysigt, ända man kunde vara utan var alla mygg..!
Sen när jag kom in var de bara att han var i ett annat rum..! Brydde han sig inte om mig tidigare så ska han inte bry sig om mig när dom hade gått heller..!


*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*

Värför kan det aldrig bli som man vill?
Varför kan det aldrig vara som förr?
Varför ska saker och ting förändras?
Varför ska känslorna dö ut?

Kan det vara för att man har förstora förväntningar?
Kan det vara för att man hela tiden förändras?
Kan det vara för att allt utvecklas?
Kan det vara för att man har vuxit ifårn varann?

Hur ska man få som man vill?
Hur ska allt bli som förr?
Hur ska man stoppa förändringen
och låta känslorna finnas kvar?

Är det någon som kan ge mig svaret?
Är det någon som kan ge mig tröst?
Är det någon som kan leda mig ut ur mörkret
och svara på mitt rop på hjälp?

Emma -07

*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*

Vem kan rädda oss?
Vem kan göra allt bra igen?
Vem kan döda demonerna
och föra oss i säkerhet?

Finns du där ute?
Finns du för oss?
Är de du vi har väntat på?
Är de du som ger oss hopp?

Utan dig finns inget vi!
Utan dig finns inget oss!
Utan dig finns inget jag!
Utan dig finns bara mörker!
Utan dig finns bara plågan kvar!

Emma -08

*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*

Jag faller
Ut genom mökret
Ut genom kylan
Ut ur minnerna
Jag faller!

Fånga mig inte
Mörkret får bli mitt hem
Kylan blir min värme
Minnerna är mitt fall
Fånga mig inte!

Jag existerar inte
Mörkret blev min härskare
Kylan slukade mig
I minnerna är jag borta
Jag existerar inte!

Jag faller
Ut genom mörkret
Ut genom kylan
Ut ur minnerna
Jag faller!

Snälla låt mig inte falla!

Emma -08

*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*'*

Kanske märks när man skriver dessa dikter?
Ni gissade nog rätt..!
När vi bråkar..!
Hmm, visst är de sunt att man bråkar? Vi bråkar mest om små saker..! Men de är ganska påfrestande att bo här ute, även fast man har en egen lägenhet så är de på frestande att ha "hon" där under, även fast hon har blivit något lugnare så är hon rätt så stressande ändå..!
En del av mig vill flytta och kolla hur det blir då, en annan säger att man ska bita ihop..!
Nu kanske ni tror att vi bråkar jämt och ständigt..!
Både jag och Fredrik är rätt så envisa..!
Är de för myckt begärt att man ska göra de man har planerat?
De är juh inte som om dom aldrig kommer och hälsar på..! Vi var juh med dom på förmiddan och dagen innan..!
Sen sa jag att om dom skulle spela så kunde de gå ner för att jag ville se HK i fred..!
Aja...
Gjort är gjort..!
Det ska inte vara enkelt att ha ett förhållande..! Annars skulle allt bli så tråkigt..! Ikväll eller imorgon är väl allt som vanligt igen..!

Pice out!
// Emma



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0