Välkommen till min blogg!

Hej, Hej, hemskt mycket Hej..!

Jaha..! Då har man en blogg... Inte för att jag skulle tro att någon vill läsa.. Men de är skönt att avreagera sig..!

Nu kanske ni undrar vem denna filur kan vara?
Eller inte..! Men men... Läs och tig..!

Jag är en tjej på snart 24 år och man kan gott säga att mina bästa dagar är bakom mig..!
Neh, så farligt är de inte.. Ska inte skrämma upp er..!
Jag är en undersköterska, men ni kan vara helt lugna.. Jag jobbar inte på sjukhuset..!
Jag jobbar på ett trevligt litet boende.. Eller... Ja... Jag är en s.k. "treåring", så jag har inte ett fast ställe än...
Jag är i glepan mellan ung och obetydlig och något så när vuxen...
Man kan gott säga att alla som får jobb i denna stad har antingen j*vligt bra kontakter eller så är de 28+...
Och eftersom jag inte kommer här ifrån så har jag inga kontakter och p.g.a. min mamma och pappa inte "fixade mig" tidigare så står jag här som 23-åring... fick dock höra när jag och stor-syrran rövade bort henne på hennes 50-års dag att jag är de enda oplanerade barnet... Visst är det härligt? Finns inget bättre att höra sin packade mamma säga att man var ett bra misstag..! Huvudsaken de, tänk om man var ett dåligt..!

Aja, nog om de..!

Jag var ung och dum och fann min livs kärlek...
Slutade med att man sitter här förlovad med två hundar... Vovvarna är nog mitt liv... Mina små älsklingar..!
Dom kom in i vårat liv då vi hade bestämt oss att skaffa hund.. Våran första hund hade vi dock bara i några timmar... Karls brorsas kompis ville att sin hund skulle få de bättre och då hade han beslutat att ge bort den... Vi for och kollade på den, kom överrens att vi skulle ta hem honom för att kolla hur de funkade mellan oss... De slutade med att han ringde körde hit och tog tillbaka hunden, han klarade inte utav de.. Och idag förstår jag honom...
De var våran första hund de..!

Ronja kom in i vårat liv på detta sätt:
En gumma på jobbet såg i tidningen på en söt liten Papillon..! Jag fastnade direkt, ringde hem, kunde inte övertala honom då... Kom hem från jobbet och övertalade då honom att vi iallafall skulle ringa och höra..!
På telefonen bestämde vi att vi skulle fara och titta på den... Men hon hade en som skulle komma, så vi fick inte komma förrän vi tio-tiden... For på bio och sen bar det i väg till uppfödaren...
Ringde på, skällde på för fullt... Kom in och då såg jag en supersöt liten hund som jag tyckte skulle passa direkt.. Satte mig ner och små gosade med den, uppfödaren sa då: "Eh, vi kanske ska kolla på valparna som är i köket?".
Röd blev man då man hade bestämt sig för att ta mostern..!
Ni kanske märker vid detta läget att jag inte hade den blekaste vad en papillon var för nå..!
När vi kom in i köket fastnade jag direkt för Ronja, som då hette Pink Cadillac, och de slutade med att vi tog hem henne..!
Första vovven gör är att pinka på badrumsmattan..! De är min lilla vovve de..!

Blaze var mer planerad..!
Henne hade vi bokat innan hon var född..! Hennes uppfödare hade lagt ut annons på blocket..! Vi hade bokat en tik och när hon mejlade att mamman snart skulle börja föda, så höll vi tummarna..! Men vi fick oss en liten tik..! Ni kan vara lugn, de är ca 1 år emellan dom..!
Världen är liten, Ronja är morster åt Blaze..!

De är mina små tjejer de..!

Ni kanske ser att jag är så himla duktig både på att planera och att skita i allt och bara satsa..!
Men livet ska vara intressant..!

Vad kan man mer skriva?
Hmm, jag är en fd stor stads tjej som numera bor på landet... Eller, ja.. Om man nu kan kalla Umeå Stor stan..! Men Nordmaling är så mycket land man kan komma sig..! Man behöver bara blinka så har man kört förbi centrum..!

När jag gick första året i gymnasiet fick jag reda på nått som ingen tonåring skulle få behöva veta..! Att mamma och hennes nya (nya och nya, de har varit ihop sen jag typ gick i trean..!) hade sex..! Neh, min mamma sa de inte.. Men de är nog liiiite konstigt att prata om jungfru-födelse på 2000-talet..!
Mamma var gravid..! Fyyyy, man minns hur chockad man var när man skulle berätta de för kompisarna.. Min pappas kommentar var: "Emma, i mina ögon kommer du alltid vara yngst!"
Men de är pappa i ett nötskal..!
Aja, den 22 januari 2001 fick jag en lilla syster..! Vips var vi 3 ½ syskon..!

Jag och Fredrik träffades 2002..! Lisa var drygt 1 år..! Hon var min ögonsten..!
Minns blad dom första gångerna jag skulle fara till Fredrik...
Vi satt i bilen, han var tyst av sig... När vi nästan var framme, så frågade jag om jag hade gjort nått... Då sa han att han inte förstod varför jag inte kunde vara ärlig, att jag bara kunde lämna henne, att hon kunde följa med...
Jag satt som ett fån och bara glodde..! Förstod inte varför jag skulle ta med mig min lilla syster till honom.. Sa de åt honom..! Hans svar blev: "Ljug inte, jag ser hur kinkig Maj-Britt blir när du far och jag förstår henne! Hon är inte deras ansvar..."
Jag försökte övertala honom att de var min syster vi pratade om..! Och att jag inte hade de minsta ansvar alla, men han trodde mig inte...
Fortsatte med: "Hon kan juh följa med oss då vi hittar på något, du kan juh ta med henne hit.."
Medans han pratade så kom jag på att jag hade ultraljuds bilden i väskan och rotade fram den... När han fick se att de stod min mammas namn och inte mitt så blev han alldelens röd..!
Hehe... De är inte alla som vill ta ansvar över ett barn, i de ögonblicket förstod jag vilken underbar kille han var..!

Hmm, vad mer..?
Jag tror att detta får räcka för denna gång..
Hur ska man avsluta en sådan dålig blogg?
Tack för att ni läste och jag hoppas verkligen inte att jag tråkade ut er alldelens..
Ni får ha förståelse om att detta är första gången..!

Pice out..!

// Emma





Ronja      och      Blaze


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0