"Hej, jag heter Emma och jag är en shopp-o-holic!"

En underbar dag har man haft..!
For och tog en buffé på ,tror de heter, Esten Palace...
Mumma mumma..!
Sen for man på Kaphal och prövade allt i vinter-jack typ...
Fann en och som tur var så var de halva priset..!
Inte illa va?
349 fick man ge för den...
Sen hittade jag även en grå väst...
99 kr var juh som hittat och man har juh "tjänat" igen den om man har den en gång..!
Hehe..!
Innan jag skulle gå till kassan så hade Fredrik fått syn på en kappa...
Prövade den och den satt som handen i handsken..!
Kollade på prislappen...
1199...
Oj oj oj...
Den var svart med svarta rosor på...
Betalade jackan och västen, sen ringde jag mamma...
1200 på en jacka är lite väl mycket, sen var de inte riktigt en vinterjacka, mer en höst och vår jacka...
Fredrik sa bara köp köp och man ville ha en att disskutera med...
Kom överrens med henne att hon skulle följa med på OBS och så skulle vi kolla på Kaphal där...
Men tror ni att dom hade den?!
Tillslut kom jag fram till att jag drar ner på stan och köper den...
Skulle inte förvåna mig att den reas ut nästa vecka...
Men nu har man den..!
Hade en 25% kupong, så de passade  utmärkt att betala 899.50..!
Oj oj oj..!
De värsta av allt är att när man väl kom på Strömpilen, skulle jag in på Lindex och kolla på 2 för 1 reavarorna, så hittade jag en kjol som INTE var på rea..!
Så där gick ytterliare 249 kr..!
Oj oj OJ!

Ska man våga räkna ut de?!
349+99+899.50+249+75 (buffén)= 1671.50
Och de var bara till mig själv..!
Men men..!
En vinter jacka behövde jag verkligen...
Har bara höst och vår jackor...
Okej då...
En jacka som man bara har hemma och när man far på jobbet, men den är då två tre år...
Sen väst och kjol behöver man alltid...
Kappan kan juh vara bra att ha ibland..!
Ja, de verkar som om man behövde allt..!
LOL!

Nu skulle man få tag i några varmare skor..!
Men de tar nog sin tid att hitta..!
Känns som om man ska införa köp stopp ett tag..!
Hehe..!

Kanske dags att erkänna de:
"Hej, jag heter Emma och jag är en shopp-o-holic!"

Var meningen att man skulle "ut" ikväll, men då dom enda man typ kände inte skulle fara så gick juh inte de...
Jag som hade köpt min utklädnad...
Sen skulle kjolen jag köpte idag passa så mycket bättre...
Aja, de är juh alltid nästa år... Bara att spara och använda då...
Så, vad ska man hitta på en spöklik kväll som denna då?
Sugen att fara ut, men då man har tackat nej till allt annat så blir de nog att krypa ner framför TV:n...

Vi passade på att fara till graven på vägen hem...
De ska straffa sig att man inte röker, hade inget att tända ljuset med, men vi nallade av en snäll dam...
Dock hann den slockna innan vi kom oss fram...
Men som tur var så hade redan någon tänt ett ljus, så de passade perfekt...
Synd nog hade vi inte tänkt på att ta med oss lycktan, men vi får ta den nästa helg...
De blåste då rejält då vi var där, så de där ljuset är nog släckt nu...
Men de är tanken som räknas..!

Neh neh...
Om man ska slita sig fram denna burk för att gå till nästa..!

Pice Out..!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0