Ragata Eriksson

Todeloo!

Nu har man avverkat den näst sista dagen som månadsvikarie...
De känns...
De är så sjukt..!
Alla man möter frågar när man ska sluta...
Jag fattar de inte, vissa har man bara sett ett fåtal gånger och vissa har knapt sagt ett ord till mig...
Men men, imorgon är de sista kvällen och sen blir de av med mig..!
Eller, ja... Jag ska ju gå ut extra nästa fredag...
Fatta så skönt, kommer de en anhörig och frågar nått kan man bara säga:
"Jag är bara vikarie här, du får fråga en ordinarie..."
Fast de vågar man juh inte..!
Hahaha..!

Men men... Mina gubbar och gummor var så snälla ikväll...
Inte för att dom inte brukar vara de..!
Hehe..!

Ja, på torsdag blir man: Emma Eriksson Natt Undersköterska.
Mycket bättre än: Emma Eriksson Vikarierande Undersköterska.
Emma... Hmm... Mina föräldrar hade då noll fantasi då de döpte mig...
Emma..! Fanns de nå ovanligare på 80-talet?!
NE!
De tog ett av de vanligaste namnet de kunde hitta..!
Men de är ju rätt så lätt stavat, så då man var ung och dum var man något nöjd...
Undrar vad man skulle döpa sig till om man fick välja sjäv..?
Inte då Karolina (mitt andra namn)!
De ska va nå annat...
Nått i stuk med Rakel...
Hahaha, om Fredrik skulle få chansen att döpa mig så skulle han nog säga Ragata..!
Hehehehe, neh... Så taskig är han inte...
Ragata var ganska sött de med...
Och de passar ju in på personligheten min...
Ragata Eriksson
Klingar..!
Neh, man bliir fast med Emma...



De sjukaste är att Markus´s, Fredriks bror, tjej heter också Emma...
Skulle de gifta sig blir de Emma Molander, skulle vi gifta oss blir de (om Fredrik får bestämma) Emma Molander...
Neeeeeh...
Lite jobbigt, de räcker med en Emma Molander och jag tror att jag överlåter den titteln till Emma..!
Hehe..! Fredrik Eriksson är väl härligt de med..!
Fast, jag tror då inte att han går med på de...
Neh, den dagen vi gifter oss får vi behålla våra namn...

Hur i rackarns kom jag på att svamla om de där...
Hmm, kanske är lite trött...
Aja, från de ena till de andra...
Nu ska jag fika sen blir de väl att mys pysa framför en film eller nå..!

Pice Out..!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0