Nu går jag bakifrån...

Ny dag, nya tag, dålig sömn, men jag fixar de ändå!
Hehe..!
De har kommit till att bli mitt nya motto..!
Blev så att jag köpte en ny bok igår!
Verkar skit bra!

Inspärrad
Av: Teresa Cooper

"
Teresa Ccoopers historia är hjärtskärande från första början.
Hennes mor var psykiskt sjuk och hennes far var alkoholist, och Teresa omhändertogs redan som bebis.

Efter att ha tillbringat sin barndom i diverse hem, skickades hon till Kendall House i Kent.
Det var innanför dessa fängelsemurar som hennes mardröm började.
Inom tjugofyra timmar blev Teresa utsatt för den ökända inspärrningsmetoden, under vilken hon blev injicerad med farligt höga doser av sinnesförändrande droger och isolerad i kvarsittningsrummet om hon kämpade emot. Det var inte långt efter detta som det sexuella utnyttjandet tog sin början.

Efter att ha genomlidigt många år av tortyr, droger och våldtäkter, såg Teresa till slut fram emot att få lämna hemmet. Otroligt nog var hennes lidande långt ifrån över.

Detta är berättelsen om en ung flicka som blir utnyttjad och misshandlad på alla tänkbara sätt, och hur samma flicka slogs tillbaka till att bli den överlevare hon är idag."

Bestämt mig att jag bara ska läsa ett kapitel i taget tills man åker..!
Tur nog så är de långa kapitel!
Hehe..!

Vad mer..?
Strosade runt hela Maxi igår i jakt på ingreienser till smörgåstårtorna som ska göras nu strax (+de rackarns sockerkakorna)...
Liiite små less på allt med bak att göra, men nu är de slutspurtten och de känns skönt...
Sen är de juh skönt att ha nå att koncentrera sig på...

Köpte boken och då jag liks stod i kön och väntade så gluttade jag på en Harry Boy och tänkte varför inte...
Sen när jag kom till nästa kund på tur så gluttade jag på en triss och jag kunde inte bestämma mig, så de blev bägge!
Nu kanske man är rik...
Fredrik köpte en triss för längesen som han ska skrapa i Ullared och jag kan juh inte vara sämre...
Sen då jag mötte upp honom (han gick på självscanningen, vi tyckte att de var bättre att ha sakarena på separat kvitto) var han verkligen sugen på att köpa in sig på min Harry...
Men icket...
Köpte juh bara en 50:is och nog kunde han vara med på halva utan att betala...
Men han tyckte att rätt skulle vara rätt, då sa jag att han kunde juh köpa en med, så har vi två!
Smart va?
Så nu har vi två chanser på V75 på lördag...
Och vem vet?
Med allt som har hänt så kanske de är våran tur att få några glada nyheter...
Hehe..!

Nu går jag bakifrån...
Innan Maxi blev de bio...
Fredrik har bytt taktik...
Istället för sitt bio-tjat, så säger han de timmarna innan då man är i Umeå...
Men lika söt är han ändå, men sötas är nog hans taktik...
;P
Bröderna Karlsson
Inte lika bra som jag hade tänkt mig, men jag hade mina aningar när man såg att Folksam hade varit med och bidragit..!
Men den hade sina stunder, men inte riktigt en bio-film...
Nästa är nog Karate Kid...
Måste juh se hur de går för Will Smith´s avkomma..!
;P
Och sen är de juh den kommande filmen och vi har sett alla som går nu...
Så valet är enkelt..!
Hehe...

Innan bio vart de mat, stan och Mio...
Så, där har ni gårdagen...

Höll på att glömma att man var en sväng till lägenheten och dök i garderoben...
Tog med mig en svart kjol, svart skjorta och en massa linnen...
Ska kolla vilket linne man ska ha...
Sen hoppas jag att hinna med H&M idag, glömde kolla på en sak där...

Imorgon är de juh dags att säga förväl...
Jobbigt att säga förväl till någon man inte har insett är borta!
Jobbigt att behöva inse att han är borta...
Jag känner mig arg... Vet inte varför...
Man känner att Maria kämpade för att hålla sig vid liv, medans han kastade bort sitt..
Man vet juh inte vad de kommande åren hade att erbjuda...
Jag vet att de är helt fel att känna så här, men kan inte hjälpa de...
Lättare att var lite småkinkig istället för att ta in de hela...
Vill inte säga förväl imorgon...

Neh.. Nu ska jag röra på mig..!

// Emma

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0