Var inte rädd

Nu har man fått säga sitt sista förväl till Markus...
Kändes konstigt att han inte satt där framme med oss som förra gången...
Kändes inte rätt att han skulle ligga där i kistan...
Allt var bara knasigt!
Kan inte fatta de..!
Man mår nästan dåligt att man inte såg nå tecken...
Att man inte tog de så allvarligt...

Stressigt i morse, men de lugnade ner sig då man väl kom dit...
Tur att Mamma, Lena och Magnus kom...
De hjälpte till så allt gick så smidigt...
Sen var de skönt att ha dem där...
Skickade iväg Fredrik och Andreas, så städade vi...
Sen vart de en promenad...
Skönt att få prata utav sig...

Känns fortfarande inte som om de är sant!

De kom många och de var tur att vi dukade upp tio extra koppar för de behövdes...
De var skönt att de var folk som tog sig tid och stannade för att fika...
Tror att fikat gick hem...
Hann inte smaka kakorna, åt bara smörgåstårta, som var Mmmm!
Tyckte jag iallafall...

Jah, nu är de den sista begravningen på många år!
Nu FÅR de inte bli nån fler...
Nästa kyrk-sak jag ska fara på är bröllop...
Så nu är de bara ni bjuder mig!

Mycket fint var de då...
Prästen gjorde de bra...
Psalmerna var fina och stämde in på honom...
Att han kan pricka in de så bra då han inte ens har träffat honom..?
Jah...
Om Markus var där så skulle han nog vara nöjd...

Gillade denna psalm:

(Psalm 256 "Var inte rädd")
Var inte rädd, det finns ett hemligt tecken,

ett namn som skyddar dig nu när du går.

Din ensamhet har stränder in mot ljuset.

Var inte rädd, i sanden finns det spår.

Han älskar dig, han väntar dig i kväll,

en kväll när du förstår hans hemlöshet

och hur han längtar efter dina steg.

Från evighet har han stämt möte här.

Var inte rädd. Det finns en mörklagd hamn.

Du ser den inte nu, men färdas dit

En dag skall du bekänna högt hans namn,

hans kärleks frid som ingenting begär.

Du är på väg. En dag blir natten vit.

En dag och stjärnor växer ur hans famn.

Var inte rädd, det finns en mörklagd hamn.

Du ser den inte nu, men färdas dit.

Nu sitter man i lägenheten ensam...
Skickat hem mammsen och filurerna...
Vet inte om jag ska ringa Fredrik och säga att de har farit och att de är OK att hämta mig...
Kanske är bra att de får prata utav sig...
Kanske lika bra att jag är här tills han hör utav sig...

I TAKE IT BACK!
Han är här..
Måste klä mig...
Ska till Baggård...

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0