Tror ni att man får problem om man letar upp dom jävlarna som skjuter och ger dem en örfil?!

Börjar min blogg som många andra bloggar just idag:

Mitt nyår:

Jah, de sög rent utav..!
Var trött och helt slut, så Fredrik fick fara själv till Baggård, dum nog så lämnade vi hundarna här...
Men de var rätt så tur att man stannade hemma, Fredrik fick sladd, som tur var så klarade han sig på vägen..
De är vad han säger iallafall... Man vet aldrig...
Men tydligen så hade bäkdäcket frysit åt rätt så mycket innan och han skulle bromsa in och de var då de hände...
Så orolig över honom har man då varit...
Och eftersom däcket inte snurrar så blev han fast i Baggård...
Som vanligt med Fredrik får man veta de timmar efteråt och man får nästan dra ut de ur honom...
Han vill ju inte göra mig orolig, men man blir juh mer orolig då han inte säger nått, efter åtta år så hör man på honom då han döljer nått...
Både bra och dåligt de..!

Jah, tur nog så gick jag på en långpromenad vid fyra tiden med vovvarna..
Första smällaren kom tidigt, runt sju-tiden, hundarna blev jätte oroliga...
Och de slutade juh inte.. Just när de lugnat ner sig, så kom nästa...
Huvva..!
I dessa tillfällen önskar man att de var döva...
Så hela natten har de skakat och varit oroliga...
Runt åtta så stog lillan vid dörren och ville ut... Hade hört nå smällare på ett tag så jag tyckte att de var bara att passa på...
Men... Så fort de hade ställt sig i possition så small de av och dom de sprang till dörren...
Passade på att hämta upp tvätten, men de var svårt med två klängiga hundar...
Så mina planer för städ och plock fick jag stryka...
Jah, så var kvällen och natten, lyckades få ut dom igen och då hann de kissa, vi gick in direkt för att de inte skulle skrämmas igen...
Jag hade delat kuddar och täcken...
En del i sängen, en del i soffan och en annan del på madrassen på golvet nedanför sängen... Tänkte att om de ville gömma sig...
Så man gick mellan ställena och försökte vara så "naturlig" som de bara gick...
Men men... Klockan 03.20 la jag mig och sov, då hade hundarna lugnat sig och raketerna med...

Vaknade ett idag, huvva så länge man sov, rastade vovvarna och bäddade ner mig med radion på...
Tror jag somnade till igen...
För tragiskt nog så vaknade jag för 45 minuter sen..!
Och tragiskt nog så var de en smällare...
Så Ronja sprang genom sängen, hoppade ner och gömde sig längst inne i hörnet där under...
Stackarn... Men hon har kommit fram, sitter och skakar bredvid mig...
De är svårt, man ska juh inte dalta med dem, då gör man de bara värre...
Men se dem må så dåligt är inte kul..

Tror ni att man får problem om man letar upp dom jävlarna som skjuter och ger dem en örfil?!

Hundarna hinner juh bara andas ut så smäller de igen...
Men ioförsig så har de varit tyst i ca 30 minuter, så nu är de nästan som vanligt igen, skakar, men försöker vara som vanligt...

Huvva, aldrig mer ett nyår själv med hundarna..!
Tror att jag skulle ha följt med till Baggård ändå... Hade nog varit lugnare där...
:P

Hmm... Verkar som Fredrik fortfarande är fast i Baggård, så de blir en lugn dag med hundarna...
Får se om man får städa lite... Och hoppa in i duschen...
Men nu ska de väl vara lugnt...
Ska ta en snabbis med dem..!
Hehe..!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0