Att man inte lär sig...

Efter många om och men så kom jag fram till hur den skulle se ut..!
Lättad blev jag, men de blev inte riktigt som jag tänkt mig...
Förklarar sen...
;P


Titta så FIN larv!
STOR var den...
Såg den på våran promenad till campingen idag...
 Minns att man såg mer sådanna då man var liten...
Men man är väl inte ute lika ofta, de kan väl ha med saken att göra..
;P
Skönt var de att gå... Dock så hann NÄSTAN åskan och regnet upp oss...
Då jag skulle köra hit så började de regna vid Statoil, så vi hade nog tur...
:)


De var de här jag pratade om tidigare... Då de bara blev att jag satt och små pillade på...
Hade genomskinliga dekorationsstenar i lägenheten och jag blev som lite små sugen på att testa...
Stansade ut lite olka papper för att kolla hur de skulle bli...
Sen fick jag för mig att göra en förpackning åt dem...
Lite road var jag...
De blev rätt så söta, blir nog att man gör fler...

Nu till dagens skörd:

Hittade en rolig utmaning på Svensk scrapbooking som jag tyckte var lite små kul...
Man skulle stansa tills man droppade.. Kanske inte riktigt, men så mycket man bara kan...
Och de är de jag har försökt gjort...


Denna gång är de Ronja som får stå för bilden..
;P
GOS i bädden!, blev rubriken...
Gjorde bakgrunden som tidigare, scor:at och sandpapprat, denna gång på måfå...


Självklart fick jag juh bara lov att använda min favvins stans av Tim Holtz..!
;P


Blommor som vanligt...
Pärlorna kommer från en swirl som jag dissikerade, nöjd att jag fick ut så mycket från en så liten...


Embossat Fåglarna... Vingen är de ett mönster på, själva fågeln är hel embossad...
Rackarns vad jag brände mig..!
Vingen flög iväg och landade på mitt finger och jag kan säga att de var HETT!
Dags att ta mig i kragen och införskaffa en eller flera pincetter som jag har tänkt göra länge nu...


Här blev de tvärtt om... Fågeln fick sig ett mönster och vingen blev hel embossad...
Även här brände jag mig... Att man inte lär sig...
De vita blommorna (tex vid fågelns stjärtfena) klippte jag från ett blomband...


Embossade ett svart hjärta... Detta gick mycket lättare då man hade en STOR bit att hålla i..
;P
Blev så att man sydde nå stygn... Använde vanlig sytråd...


De första jag gjorde då jag satte mig ner idag var att stansa ut måååååånga små myror...
Hade fått en bild att de kunde vara snygga att de gick i ett vågigt led, men de såg så barnsligt ut...
Skulle funka om de var en barn Lo...
Men envis som jag är så skulle jag bara finnas minst EN myra på denna så den fick placera sig på rubriken efter han fick sig en målning av crackle paint...
Resten gav jag bort..
Hahaha..!
;P
Men nu fick jag då använda min QK´s myror iallafall.. Så jag ska inte klaga...

Känns skönt att de inte gick lika trögt idag...
Håller tummarna att de fortsätter flyta på då man sätter sig ner...

Nu ska man se om man hitta nå kul att göra eller om man ska bara lägga sig och läsa...
Hör och häpna.. Jag kom på titeln!
;D




Den är klart värd att läsa..
Handlar om en tjej som blev utnyttjad av sin styvpappa från hon var fyra år. I 17 år så fick hon stå ut med att bli trakasserad och sexuellt utnyttjad av en karl som lyckades vända upp och ner på hennes tillvaro.
Karln styrde "sitt" hem med våld och även hon hon var den som fick mest stryk gav han sig på hennes mamma och hennes bröder. Var de någon som "narrade" familjen så var han snabb att "göra upp" med ett slagsmål, eller så tvångade han henne eller de övriga i hennes familj att slås för "äran".

Boken är bra och går fort att läsa, dock så hoppar de fram och tillbaka bland "åldrarna".
Men som alltid då de gäller sådanna böcker så får man upp ögonen...


// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0