Tolkning tack!

De fruktade brevet dimpte ner i brevlådan idag!
Nu har jag fått min stämpel och jah... Tror att de behövs mer än pencilin... Men de ska nog funka...

"Vid röntgenundersökningen av dina unrinvägar kunde inget konkrement, dvs ingen sten, påvisas. Det sågs inte heller något avflödeshinder i dina urinvägar."

"Sammanfattningsvis så tolkar vi att besvären du har drabbats av har orsakas av en njursten som ha gått iväg vid röntgenkontrollundersökningen."

Jah.. De delarna lät juh bra... Dock så hittade de ett bifynd som kanske inte var de allra bästa...
Sitter och undrar om vad som sker nu?
Ska jag ringa eller blir man kallad?
Är de nån behandling eller är de bara att inseläget?

"Detta är även bra för din distriktläkare att veta om och därför skulle jag be dig att du nämner det vid nästa besök där."
Hur ska jag tolka denna mening?

Jah jah... Som vanligt då man ville prata med någon så svarade ingen...
Men scrapade bort min största ängslan och kom fram till att jag ringer vårdcentralen och frågar...
Så lätt blir de inte utav med mig..!
Mohahahahahaaa!

Huvva..! Har ett svagt minne att vi läste om detta i skolan... Iallafall då de hade gått till snäppet värre...
Så går de om man ska vara ett rat..!

Tror att jag har fått en alkolist stämpel...
"Detta kan ha samband med ökat alkoholintag, skulle detta vara fallet skulle jag varsamt rekomendera minskning av alkoholintag framöver."
Tror nog att jag kan fortsätta dricka lika mycket/lite som jag dricker idag, då jag typ bara dricker 5-6 gånger per år...
Undrar vad de tror, jag sa juh att jag inte drack så ofta... Aja... Jag vet då sanningen..!
:D

Som sagt så ringde jag vårdcentralen.. Så nu väntar man på att de kommer att telefonen kommer att ringa 15.10...

Neh.. Nu har jag besök.. Se se vad hon har köpt och kanske drömma mig bort till mitt paket kommer...

// Emma


Kommentarer
Postat av: anne

de va rätt skönt att få komma bort lite med, å kul att du öppnade paketet åt mig å goda saker fanns de där. =) Håller tummarna för "testet"

2011-06-10 @ 20:26:49
URL: http://fjopis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0