Nu ringde timeern!

Ligger och sover och Fredriks mobil ringer...
Hör honom säga om två timmar..!
Nyfiken blev jag, eftersom man hörde på honom att de var hans mor han pratade med..!
Hör hur han börjar pyssla och springa omkring...
Frågar om vad som ska ske om två timmar...
Får svaret: "Din syster ska komma runt tre..."
Kollar på klockan och då var den 14.15..!
Tydligen trodde Maria att jag brukar sova till två-halv tre...

Nu har man stressat...
Pallrat mig upp och duschat...
Även bakat en kladdkaka som är inne i ugnen...
Hat INGET annat att bjuda på..!
Vi ska juh handla på tisdag..!
Ååååå!

Sen fick jag höra av Fredrik att han inte hade tänkt väcka mig förrän tjugo i..?
Oj oj oj, de var då tur att man var vaken..!
Hahahaha..!

Nu sitter man och tar de lungt innan allt sker..!
Jag som hade tänkt att vakna, pallra mig till duschen, städa och fara till graven...
Ja, man kan då säga att de var tur att man inte hade dragit fram så mycket..!

Aja, de får skylla sig själv...
Hade vi vetat att de skulle komma så skulle man ha gjort en smörgåstårta..!
Hehe!

Som alltid då de ska fira mig är de skit väder...
Ett år så kom sig inte pappa hit, alldelens för tjock dimma...
Sen gjorde de inte saken bättre att de satt en åk rädd i baksätet och grät...
Annars skulle nog pappa pallrat sig hit..!
Hehe..!

Nu ringde timeern!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0