De var då droppen..!

Från att vara på krigsstigen har jag nu lugnat ner mig och andas luuuuungt och stilla...
;P

I morse brann jag av... Ronja gnällde och hade ont och man såg hur hon led...
De var då droppen..!
Bölden hade spruckigt under nattens gång... Fredrik sa att hon har varit väldigt nära och ville att han skulle stryka henne... Själv var man så gott som utslagen då man kom hem i onsdags och med en huvudvärk somnade jag efter många om och men... Kunde inte göra så mycket annat än att blunda, då halva synfältet var borta och hela rummet snurrade...
Iallafulla fall var jag ARG!
Gick in på destriktvertrinärernas hemsida och hittade en sida om reklamendation... Där började jag skriva ett mail om gårdagens besök.. Inget som jag sökte, ville bara kolla lite... Brukar inte göra sånt här, men som sagt så är de inte lätt att se nån lida helt i onödan...

När jag lugnat ner mig så ringde jag dit och frågade hur man skulle göra med tanke på att den hade sprukigt.
Hon jag pratade med lät lite chockad över att de inte var åtgärdat då vi var där igår.
Men hur som haver så var läget mer eller mindre akut, så vi kunde inte vänta tills i morgon.
När jag hörde att hon reagerade över att jag sa att den var sprucken då hon såg att jag "nyligen" kommit därifrån fick jag mod nog att skicka mailet...
Skrev de som hände och ifrågasatte priset och hur hunden led.

"Vet inte vad jag ska göra. Känner mig lurad p.g.a att ingen "riktig" åtgärd dock ska man betala så mycket och hunden lider. Känns som att de skulle varit lika bra att stannat hemma och inväntat att den sprack så att hon hade fått slippa lida HELT i onödan och sen åkt dit!"

Notera att detta var första och sista !-tecknet jag använde i brevet. Inte så "aggresivt" utan påpekade bara de vi uppfattade.
Avslutade det med dessa meningar:

"Har alltid farit till denna station (min älsta hund är 7år).
Har alltid litat på vetrinärerna och låtit dem göra som de vill eftersom man vet själv att alla jobbar olika och de har kunskapen. Men har aldrig upplevt detta
."

Så klockan 15.00 befann vi oss på samma ställe som vi var igår... Och jag måste erkänna att denna gång gick de så mycket BÄTTRE!
Vi fick en som vi hade haft förr, en som verkar kunna sin sak och inte stressar igenom besöken!
Vi sa att vi hade varit här med henne igår och att hon hade haft feber...
Han frågade vad den andra vetrinären gjorde och ja... Hon försökte tömma utan framgång och att hon bokade in oss på fredag för att tömma.
Då såg han lite små konstig ut.
Han tyckte att de var konsigt att hon inte hade fått pencilin, sen då jag frågade om vi kunde köra rimadyl i 10 dagar istället för 7 som vi brukar ha gjort så såg han de som en självklarhet.

Men men... Känns skönt att få en liiiiiten rätsida på de hela... Känns underbart att hon fått pencilin i hopp om att de läker fortare...
Men de bästa av allt var att då han kallade mig till luckan för att förklara hur och vad jag skulle ge henne så avslutar han med att detta bjuder vi på!
;P
Så, dagens besök var gratis... Eller... Kan juh säga att den ingick i gårdagens...
Neh!
Vi säger att gårdagens var gratis och dagens kostade 924 kr för de är HAN värd!
;D

Ska avsluta detta inlägg med att säga att jag gjorde inte reklamationen för att få tillbaka några pengar...
Jag gjorde den för att... Jah... De kändes som om hon led alldelens i onödan...
Va fan, islutet så fick BÅDE jag och Fredrik hålla henne för att hon skulle göra sitt försök till tömning och de är inte rätt. En sövd hund ska vara sövd och då kanske man måste vänta tills den har somnat in riktigt...

Neh.. Nu ska jag lägga detta bakom mig och hoppas att Ronja kryar sig så vi slipper fara dit på ett tag...
;P


// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0