Hej igen!

Då är man tillbaka på nätet..!

Mycket har hänt...

I måndags hämtade vi nyckeln och nu sitter man här...
Vars här, jah, ni kanske undrar...
Här är i Nordmaling..!
Vi har hyrt en etta för att komma ifrån vardagen där ute...
Med andra ord så har vi dubbelt boende, iallafall ett tag...

Varit kämpigt...
Hade skrivit kontrakt till den 1 nov i mån om att de hade tapetserat om...
Men som ni kanske insett så var de juh inte den första i måndags...
De blev strul, hyresvärden hade mycket renoveringar och prioriterade inte denna lägenhet...
Och han sa att jag (de är jag som står på kontraktet) skulle flytta in och de skulle tapetsera senare...
Lite smått stressad..!
Ringde karl jag hade skrivit kontraktet med och sa att jag skrev på för att vi hade kommit överrens om att de skulle vara klart innan jag flyttade in och med lite tjaffs så fick jag rätt..!
Mohahahaaaa..!
Så fort blev de att välja färger...
Och svårt var de..! Sen var de inte lättare att Lisa var med och ville fara och bada..!
Hehe, men vi klarade de..!
Är nöjd med vårat val, jag hade liiiiite mer att säga till om, för Fredrik hade liiiiiite konstig smak..!
Hahahahaha..!

Dessa färger är de här:



Ser lite färglöst ut, men de passar alldelens utmärkt...
Hade lite smått ångest för mitt val, men kan inte bli nöjdare..!

Sen har man köpt lite små saker... Och för att inte glömma stora saker..!
Jag har gått och införskaffat mig en soffa..!
Beställde en på Boom i tisdags och hämtade den igår..!
Fredrik gjorde ett bra köp..!
En expedit TV-bänk på blocket... De hade beställt fel färg och ville ha 1500 kr för den...
D.v.s 95 kronors rabatt.... Men Fredrik prutade ner den till 1200..!
Helt tragiskt för dem, men KUNGLIGT för oss..!
Oöppnat och hel..!
Kunde de bli bättre...

Men jag fick nog igen de igår..!
Fredagen den trettonde..!
De märktes iallafall för min del..!

Lisa och mamma skulle komma och sova hos oss...
Har inte sagt detta till någon, p.g.a att de har varit så struligt med värden och man visste inte riktigt om vi skulle genomföra de och vi sa inte så mycket till mamma heller...
Vi skulle hämta en liten sak, hon blev chockad över att de var en soffa..
Och sen när vi stannade här och började lasta av så trodde hon att de var ett skämt, Lisa var i chock tillstånd och sa inte alls så mycket...
Sen när hon hade insett att vi var allvarliga så pallarade vi upp soffan för trappan..!
När vi kom in i hallen med den så insåg vi att de var ett stort problem...
Soffan var för stor..!
Fredrik skulle lämna igen släpen, så jag och mamma försökte allt vi kunde utan att lyckas..!
Jag tog till och med lös toa dörren..!
När vi till slut gav upp och insåg att vi behövde Fredriks talang så släppte jag soffan utan att kolla vars..!
Exakt på stortån hamnade den..!
AAAAJ!
Skrattade ihjäl mig, höll nästan på att pinka på mig..!
Mamma garvade och Lisa satt fortfarande bara och stirrade...
Tån dunkade på som attans..!

Men men, Fredrik kom och vi kom fram till att vi skulle skruva ner hatthyllan...
Med många om och men så klarade vi de..!
Yeeeeeeeh!
Trodde att turen hade vänt och vi lämnade den i rummet för att gå ut och äta..!
Lätt som en plätt tänkte jag att skruva ihop den..!
Perfekt att mamma och Lisa hade nå att sova på...
Men icket som nicket...
Oturen fortsatte...
Började med att jag använde mig utav fel skruvar... Fanns ingen beskriving på hur man skulle montera...
Så de var att börja om med att skruva fast benen... Mamma och Fredrik satt och garvade åt mig som satt och svor..!
När jag väl hade lyckats med de så fortsatte jag med armstöden...
Första gick som en dröm... Lite pill men den kom fast...
Men när jag skulle börja på andra så upptäckte vi att de var fel på soffan...
De skiljer en cm på ett hål!!!!
GALEN blev jag... Efter många försök så gav vi upp och vände på skiten..!
Så less jag var..!
Men min otur hade inte slutat där..! Eller detta var väl mer trötthet som orsakade de hela..!
Hade fått dongeln till internet..!
Dock så lyckades jag inte med att installera de hela..!
Åååå!
Arg som ett bi inombords var man, man kunde ju inte visa de, man ville juh inte skrämma Lisa..!
Men men..!
Gav upp och såg på Idol och tänkte att allt ska man misslyckas med idag..!
Lämnade Lisa och mamma för att gå en kvällspromenad med vovvarna och lugna ner mig..!
Skönt att få släppa ut de..!
Dock var de väl Fredrik som fick ta skiten... Men han är van att jag ventilerar mig, vilket är skönt..!
Hehe..!
Jag kan säga att jag till och med grät..! Men som tur var så snöade de så ingen märkte de..!
Hahahaha..!
Jah, har man spenderat pengar på en ny soffa så vill man att den ska vara hel..!
Sen var de juh inte bara att vi inte fick in en skruv, den är liiiiite förstor, men nu får den vara där den är..!
Hahahahaha, ni kommer att märka om ni väl kommer och hälsa på..!
KOMMENTERA INTE!
:P

Mmm... Dagen var fortfarande inte över..!
Fredrik fick ett tråkigt samtal och fick lov och lämna oss..!
Tror ni att man sov mycket i natt?
Och sen skulle man upp fem..!
IKEA resan med jobbet var juh idag...
Men som tur var så verkar de juh ha gått bra...
Håller då tummarna för de iallafall..!

Väl på IKEA så stressade man för att hinna med att lämna Molger-hyllan in bussen klockan tolv...
Stora saker skulle in först...
Sen så gick man runt och runt på köpcentrumet...
Liiiiiite smått less i benen och huvet så fick man äntligen sätta sig på bussen hem...
Blev hyllan och en köksmatta som gjorde att de drog iväg...
Handlade för ca 1300, men då har Lena beställt nå också...
Sen hittade jag två JÄTTE fina t-tröjor som Fredrik fick..! Passade han som handen i handsken, men vad gör inte de på en sådan goding?

Vi satt längst bak i bussen med en mamma och hennes söte son..!
8 månade och alldelens ur gullig..!
Han hamnade i mitt knä några gånger under resans gång, men de var bara roligt..!

Nu har man fått upp hyllan till toan, rullat ut mattan och pluttat på med de sista man handlade och sitter i köket och tar de lungt...

Rätt så mysig lägenhet iallafall..!
Man tog den väl mest för Fredriks skull, att han ska få se nå annat än de fyra väggarna i Baggård...
Nu kan han juh se dem OCH dessa fyra..!
Hahahahahahaha..!
Neeeh... Mysigt har man haft med promenader med vovvarna...
Se folk och, för hoppningsvis, gå på plogade vägar i vinter..!
Men vad gör man inte för kärleken... På detta vis behöver han inte släppa Baggårs, inte jag för den delen heller, och kunna få någon omväxling...
De vårdar nog gott för oss bägge..!

Tyst är de då här... Tomt också... Mamma och Lisa hann precis med 19.15 bussen in till stan...

Imorgon ska jag sova ut... Har varit uppe tidigt nu hela veckan och man är alldelens slut..
Ska försöka borra ett nytt hål i soffan, orkar inte ringa och gnälla...
Sen ska man förtsätta pyssla på...t
Är inte helt på plats men ni är välkommna att kolla förbi..!
:D

Nu så ska jag lägga mig i soffan, inte ett direkt sammanhängande inlägg, men ni får ha förstående..!
Hehe..!

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0