Deppad...

Dagen till ära har varit rätt så lugn...
Man har donat på med ingenting...
Hann damma och ta toan innan Fredrik kom hem och blev stressad över att man hade lyft upp kassarna från golvet (hängde dem på trapphandtaget inte ens ½ m bort, skulle lägga tillbaka dem efter att jag hade dammsugit) och styrt ihop papper...
Jag vet att han inte gillar att jag flyttar på saker och ting, La ihop allt på bordet på bordet och allt under bordet under bordet...
Ungefär samma system som han hade tidigare fast lite snyggare och minus damm...
Men men...
Sket i att dammsuga då han blev så kinkig...
Frågade om jag skulle lägga tillbaka dammet med... Fick inge svar... Så går de då man försöker vara snäll...
Aja...
Han är då söt, de är huvudsaken...
Go gubben min..!

Blev att dyka in i frysen och kolla om man hittade nå smarrigt...
Blev kyckling i ugn, ris och bea...
Jah, jag vet... Bea till kyckling, men hade ingen annan sås..
Tur de..!
Fick höra av bröderna grim (vi hade en "gäst" vid middagsbordet, i de här fallet soffbordet) att de fanns ingen annan sås som bea..!
Då vet man tills nån annan gång...

De är mycket just nu..
Huvva om man kunde få slippa hälften... Eller iallafall en sjättedel... De skulle göra så mycket...

Kom just in...
Jag och hundarna har suttit länge i trappen och bara glott på bilarna som kör förbi...
Kollat på rosorna (jag tror då att man kan kalla dem de, hon har sagt namnet 1000 gånger, men de fastnade inte) som Maria har varit så rädd om...
De är sjukt, allt är bra sjukt!
Björken som inte har lövat på år, är i full "blom", de är som hon har "fixat" de..
Som om hon gjorde de får att visa att hon finns kvar..

När man sitter och kollar ut, är de nått som fattas...
Man saknar att höra henne prata med katterna och springa in och ut...
Hur hon alltid hade modet uppe, fast allt kanske inte var så bra...
Baggård är inte den samma som de har varit...

De är tragiskt att man har "kommit på de" nu...
Hon är inte på NUS...
Så många gånger man har varit på graven, men då man inte ser hennes namn så kan juh hjärnan spela en ett spratt...

Neh...

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0