Gott och enkelt!

Nu är jag less på allt med bak att göra..!
Dock har jag två kak-sorter och sockerkaka (men den gör jag i lägenheten, ugnen här lutar) till att göra, men nu har jag gjort kväll..!
Bullar till TUSEN!
Steg upp runt tio och satte igång direkt, medans den jäste första gången så gjorde jag havrekakor som jag hade hittat ett läckert recept på...
Och andra gången den skulle jäsa stod jag fortfarande och rullade..!
Hehe..!
Nu får man andas ut en stund...
Bullarna är klara, de är de jobbigaste..!
I HATE JÄSNING!
;P

De blev bara 25 st havrekakor, men ska avvakta och kolla vad dommarna säger innan jag bakar fler...
Sen är de rackarns brysselkexen...
Men de brukar gå fort då man liks är i farten...
Får se om de blir mer av luftlätta gaffelkakor, fick ihop 60 sådanna, tycker att de borde räcka...
Får juh inte veta hur många som kommer förrän tisdag...
Men annars får man kompletera då...

Funderar på chokladbollar...
De gick juh alltid åt då de var RISK-turnering...
Man vill juh ha nå som han skulle tycka om med...
De är typ chokladbollar och ogräddade bullar som jag vet att han gillar...
Hela familjen Molander gillar ogräddade bullar..?
Varför vet jag inte... Växte ifrån de för läääängesen..!
Sen tror jag att de ser liiiiite konstigt ut att ha ett fat ogräddade bull-ändar på begravningen..
Hehe..!
Skulle ändå vara läckert att se allas reaktion..!
Neh...

Att man kan känna så här..?
Då man står och bakar så är man spyless, men nu när man har suttit i tio minuter så kan man tänka sig att baka en sväng till..!
Men jag tror att jag avvaktar...

Brandvarnaren har gått igång i samband vid uttagning av bullarna...
Så man har haft en tjutande kompis, då man väl har händerna fria tystnar den och man tänker:
Kanske, bara KANSKE den inte går igång då nästa bullsats ska ut...
Men naiv som jag är så tjuter den, men de är juh trevligt med en kompis..!
Hehe..!
Når den inte och hade inte tid att hämta en stol ur datarummet då man liks vet att den slutar på en liten stund...
Stackars vovvarna...
Men de är van, tur de..!

Idag ska man stå för middagen också...
Ovanligt va?
Tänkte ta ett enkelt altenativ och göra kycklinggryta och ris...
Gott och enkelt!
Skööööönt!
Får se om vi får en gäst vid middagsbordet, som i vårat fall är soffbordet...
Kanske hör att man fortfarande är i Baggård..
Tror inte att man har utrymme att baka bullar på en liter mjölk i lägenheten...
Skulle inte vilja försöka...
Då jag bakade för Marias begravning hade jag kaka-satser i kök och vardagsrum...
Skönt att man slipper..!
;P

Nå..?
Dagen...
Är inte så mycket mera som jag har planerat in...
Njuta av solen, men de går nog inte så bra...
Läsa boken... Men jag har bara ca 50 sidor kvar och har ingen bok sen, så jag måste sakta ner..!
Kan inte hålla på att läsa ut böcker var fjärde/femte dag..!
Ingen som har nån bra bok att rekomendera..?
Vill ha verklighetsbaserade helst om folk som har råkat illa ut...
Fråga mig inte varför, vet inte själv...
Tycker nog att de är bra att veta vad som kan ske i en i utåt sett helt vanlig familj...
Man ska inte blunda, bättre att lära sig utav de...

Den jag läser nu heter:
Om de så skulle kosta mig livet
och är skriven utav Margaretha Sturesson..

"Margaretha Sturesson var en välutbildad fyrabarnsmamma med mycket ork och energi när hon och hennes familj gick med i Kristet Center Syd, en ny och visionär församling i Höör.

14 år senare låg hon med rött vak på en psykiatrisk klinik.
När allt var som värst hade hon bara en önskan, att få lämna allt och dö.
Det krävdes ett och ett halvt års vård och upprepade självmordsförsök för att hon skulle förstå att sekten förvrängt hela hennes verklighetsuppfattning.

"Det är hennes egna skakande berättelse om vad som gick snett när Guds rike skulle byggas i Skåne.
En berättelse inifrån om
maktmissbruk för heliga syften, om livsfarlig lojalitet, om att vara förövare och offer i samma person - och om att till slut lyckas ta sig ur ett medberoende."

Den är bra...
De får en att tänka...
Dock går den alldelens för snabbt att läsa..!
Ååå!
Eftersom de var ca 300 sidor, så trodde jag att den skulle räcka liiite längre..!
Har mest läst då man har åkt bil och de har blivit mycket bilresande i veckan och sen syns på boken..!
Jaha..!
Man får leta sig en ny..!
Har läst dem jag har..!
Muppigt..!

Neh, nu ska jag sluta svamla och dona runt på nätet en stund...

// Emma

(Råkade trycka på nån knapp och får inte bort den fetastilen men de är väl läsdugligt ändå..?)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0