Man är som en berg-och dalbana..!

Då är denna x-tra natt avverkad och nu ger man sig in på sina egna nätter...
Känner mig lite dagavild, men jag hoppas att komma på rät sidan igen..!
;P

Sova blev de inte mycket av, men jag känner mig då utvilad...
Vet inte vad jag håller på med...
Vaknar till och då sätter hjärnan igång, men kroppen bara ligger kvar...
Tur nog så upptäckte jag att vi inte hade någon ström, så jag frestades inte att stiga upp, gjorde ett hål i gardinen och släpte in lite dagsljus och läste åh bara låg och hade de bra..!

Igår då jag hade börjat middan så hörde jag ett underligt ljud och frågade Fredrik om de var toaletten som lät, men han insesterade att de var kylen... Men icket, då han vrider på kranen inne på toaletten så kommer de...
VATTEN!!!
:D
Äntligen!
Skyndade in med maten i ugnen och började städa inne på toan..!
Ut med snö och bort med hinkar!
Nu skiner den!
Då jag höll på så skämtade Fredrik om han skulle dra ut och göra ett försök med parabolen, så han kopplade om radion och drog ut ett tag...
Då han stoppade in sladden igen så slog han inte på TV:n utan han donade på med nå annat...
Då jag dukade kollade jag, som jag alltid brukar göra, på parabolklockan och de stod inte ERROR längre!
De stod tiden!
:D
Skyndade he på och då såg vi en vacker syn!
Vi hade TV!
De sjukaste är att lampan nere i hallen gick sönder för några dagar sedan och tror ni inte att den började fungera den också?!
Så nu har vi ljus..!
De är nästan att man tror att de spökar..!
Vi har juh inte gjort nå de senaste dagarna att försöka få tillbaka vattnet och så vips rinner de ur kranen...
Och hur många gånger har vi inte testat dra ut sladden till parabolen..?
Och lampan hade vi inte ens tänkt att röra..
Men men..!
Jag är nöjd..!
Nu ser jag fram emot att gå av så man får skrubba lite här..!
;P

Fyra nätter kvar att avverka, mina alldelens egna nätter...
Mycket som händer nu på bygget så jag hoppas att de går bra...
Fyra nätter sen är man ledig hela tre!
Hoppas att man kommer ihåg de två x-tra kommande nätterna man har..!
Hehe.. Om de är någon som lyckas glömma att de har tagit på sig nätter så är de nog jag...

Pigg är man!
Hoppas man inte får sota för de inatt... Men annars är de bara att ta igen de imorgon..!
Se de possitivt..!

Huvva vad de blåser..! Var liiiite orolig att ett träd hade kapat en ledning och man satt strömlös i dagar...
Men de skulle vi nog fixa... Har vi klarat detta så skulle de nog gå vägen...
De är underligt hur en människa anpassar sig...
De kan vara saker som försvinner, människor som går bort men ändå så anpassar man sig relativt fort...
Även om man kanske inte kan jämnföra saker med människor så anpassar man sig...
Huvva.. Den senaste tiden har man haft många tankar om om?/var?/hur?, men jag tror nog att jag har insett att de är borta...
Men konstigt nog, långt där inne så finns en liten röst som fortfarande säger att han är bara på skolan och hon ligger på NUS...
Vet inte om den lilla rösten kommer att tystna inom snar framtid... Den får gärna stanna kvar för de känns som om den lilla rösten gör vardagen lättare, varför kan de inte vara så att den lilla rösten talar sanningen..?
Tragiskt nog så kan man inte ändra vad som har skett bara ta lärdom av de och plocka upp bitarna, även om man saknar två och gå vidare...
De kommer alltid finnas nära en...
Marias själ lever vidare i detta hus, synd bara att hon aldrig får se de klart...
Har absolut inget tidsperspektiv under den senaste tiden...
De känns som om de var igår, men ändå som om de hänt för några år sen och som sagt ibland känns de som om de aldrig har skett alls..!
Man är som en berg-och dalbana..!

Neh.. Nu bär de av åt ett helt annat håll... Jag babblar på som vanligt..!
Men de är skönt att skriva utav sig ibland...
Ska nog krypa ner i soffan med mina nära och kära och se på Big Brother...

// Emma


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0